مستندساز اشنویه‌ای جایزه "درخت زردآلو" ارمنستان را کسب کرد

مهاباد-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: فیلم مستند "بالوره " اثر یکی از هنرمندان مستندساز این شهرستان در جشنواره بین‌المللی فیلم "درخت زردآلوی" ارمنستان جایزه بهترین فیلم کوتاه را به خود اختصاص داد.

امید دانا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره بین المللی مستند درخت زردآلو هفتمین دوره خود را در حالی برگزار کرد که ۲ مستند «بالوره» و «کل فاطمه» از کشورمان موفق به دریافت جایزه از این جشنواره شدند.

وی افزود: فیلم مستند "بالوره" ساخته "عبدالقادر خالدی" مستندساز اشنویه‌ای در این جشنواره موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران در بخش فیلم های کوتاه شد و فیلم "کل فاطمه" به کارگردانی "مهدی زمانپور کیاسری" نیز جایزه جنبی "مارتین آدوران" این جشنواره را به خود احتصاص داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه ادامه داد: توجه به ابعاد گوناگون زندگی و کمتر توجه شده و پرداختن به تجربیات پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در فیلم "بالوره" ساخته "عبدالقادر خالدی" از نکات مورد توجه این فیلم مستند است.

دانا تاکید کرد: جشنواره درخت زردآلوی ارمنستان هفت دوره است که برگزار می‌شود و فیلمسازان ایرانی در تمام دوره‌های آن تاکنون موفق به دریافت جایزه شده‌اند.

،در این دوره از رقابت‌ها ۲۰ فیلم که از کشورهای مختلف به بخش رقابتی راه یافتند که سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که از تاریخ ۳۱ مرداد آغاز شد و تا هفت شهریور ماه ادامه داشت، "لیلا حسینی" فعال حوزه بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به همراه ۲ داور دیگر بخش داوری آثار را برعهده داشتند.

جشنواره بین المللی مستند «درخت زردآلو» در ۲ بخش مسابقه فیلم‌های بلند ۳۰ دقیقه و بیشتر و فیلم‌های کوتاه کمتر از ۳۰ دقیقه برگزار شد.

مستندهای«کل فاطمه» ساخته مهدی زمانپور کیاسری، «ناخدا دریایی» ساخته مازیار مشتاق گوهری و «بالورا» ساخته عبدالقادر خالدی از ایران در این جشنواره نمایش داده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha