هلال احمر کشور به نیازهای مردم پاسخگو بوده است

گرگان - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر کشور در سطح ملی طی یک سال گذشته اعتماد به نفس خوب و بالایی پیدا کرد به طوری که به سئوالات و درخواست‌های مردم پاسخگو بوده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن قوسیان‌مقدم روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیران ارشد استانی و شهرستانی جمعیت هلال احمر گلستان اظهارداشت: افتخارات هلال احمر در یک سال گذشته سبب شده امروز بتوانیم با قدرت و اقتدار سرمان را بالا بگیریم و به درخواست‌های مردم پاسخگو باشیم.

وی بیان داشت: سال گذشته (۹۹) به لحاظ بودجه و اعتبارات هلال احمر کشور شرایط خوبی نداشت اما امسال اعتبارات رشد خوبی داشته بطوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ردیف رفاهی برای تمامی پرسنل را براساس چارچوب ماده واحده رعایت کردیم.

وی عنوان کرد: شاید به نیروهای حاضر در شعبات کشور، سخت بگذرد و نیروهای ستادی شرایط بهتری داشته باشند اما اگر همین نیروهای شعبات که خط مقدم اهداف، برنامه‌ها، راهبردها و ماموریت‌های هلال احمر هستند، صبر کنند، همه چیز درست و بر وفق مراد خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که گاهی ممکن است در یک ماموریتی مسیر کار و برنامه را عوض کنیم، یادآور شد: در ۱۷ تیر امسال برای اجرای طرح نذر آب سفری به استان سیستان و بلوچستان داشتیم و به علت برخی شرایط درون استانی طرح را اجرا نکردیم و سمت کمک به مردم در حوزه تامین واکسن و ماسک در شرایط رفتیم و چهار میلیون ماسک بین مردم این استان توزیع کردیم.

قوسیان‌مقدم با اشاره به این که در جهت رفع مشکلات مردم با شرکت‌های مشکل‌دار از طریق قانونی کار انجام می‌دهیم گفت: جمعیت هلال احمر تاکنون ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا با همکاری شرکت "سها کیش" وارد کرده و این نشان می‌دهد که مسائل گذشته شرکت ارتباطی به کار ما در جهت حفظ سلامت مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تعدد و تکثر خانه‌های هلال احمر نمی‌تواند ملاک خوبی برای عملکرد باشد بلکه باید به دنبال ارائه کیفی خدمات قابل ارائه در این خانه‌ها به جوامع هدف باشیم، بطوری که در برخی استان‌ها که پس از وقوع حوادثی مانند زلزله، نیروهای امداد و نجات وارد میدان و فاز اجرایی کار شدند، خانه‌های هلال توانستند کمک خوبی نمایند.

وی تصریح کرد: بیان مشکلات یک شهر و یک شعبه یا یک استان که در سفرها مطرح می‌شود، بدون شک مربوط به آن منطقه نخواهد داشت و بر همین اساس برای حل آن مشکل و بررسی سایر استان‌ها و وجود مشکلات مشابه، تصمیمات ملی گرفته می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مدیر عاملان جمعیت هلال احمر در استان‌های کشور نماینده تام‌الاختیار رییس سازمان هستند و می‌توانند برخی تصمیمات استانی را بدون ارجاع به مرکز اجرایی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این استان ۱۶ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۳ پایگاه جاده‌ای، ۲ پایگاه کوهستان و یک پایگاه دریایی دارد و تیم واکنش سریع و پایگاه امداد هوایی مشترک با مازندران در مرکز استان دایر است که هلی‌کوپتر امداد و نجات ۱۵ روز در این پایگاه امداد هوایی و ۱۵ روز دیگر در مازندران است.

فرهاد میقانی در این جلسه اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ نیروی ایثار جذب جمعیت هلال احمر گلستان شدند و تعدادی هم در گذشته جذب شده بودند و وضعیت نیروهای سازمانی خوبی در استان برقرار است.

وی بیان داشت: در زمان حاضر یک قطعه زمین در روستای زیارت به منظور ایجاد پایگاه امداد و نجات در این روستا تامین شده و برای ساخت و تجهیز آن نیازمند توجه بیشتر سازمان مرکزی هستیم و یک پایگاه امداد و نجات هم در اسکله شهرستان بندرترکمن ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته هزار و ۷۶۰ مورد حوادث جاده‌ای توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان و از ابتدای سال جاری تا روز گذشته هم ۸۰۰ عملیات در این بخش توسط همین نیروها امدادرسانی شد و استان در بحث پاسخگویی به حوادث جاده‌ای جزو سه استان برتر کشور و در حوادث ترافیکی استان اول است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ردیف بودجه مناسبی در حوزه داوطلبان به استان در ۲ مرحله به ترتیب به مبالغ پنج و چهار میلیارد ریال تخصیص داده شده و در مرحله سوم هشت میلیارد ریال مصوب شد که بخشی از آن از محل درآمدهای مرکز توانبخشی و ۲ داروخانه موجود در استان تامین می شود.

میقانی افزود: تجهیزات و بانک امانات امکانات پزشکی که توسط یک خیر در استان احداث و تجهیز شده، نه تنها برای استان، بلکه در حوادث مختلف برای کل کشور جوابگو خواهد بود.

وی یادآور شد: گلستان تاکنون در سه دوره طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان حضور داشته و آماده حضور در دوره چهارم این طرح است که خیرین به خوبی از اجرای این طرح استقبال کردند.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان هستند و ۲ هزار و ۳۵۰ دوره آموزشی امداد و نجات، کمک‌های اولیه و کمک‌های تخصصی در استان برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: امور جوانان هلال احمر گلستان در پاسخگویی به حوادث رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

میقانی خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب، جوانان، کانون‌های مختلف و تیم‌های امداد و نجات در دوره کرونا تاکنون اقداماتی همچون برپایی ایستگاه سلامت، انجام گندزدایی عمومی در بحث کنترل و پیشگیری از کرونا انجام داده است.

در این جلسه ابتدا روسای شعبات شهرستان‌های مختلف استان و سپس معاونت‌های هلال احمر گلستان به بیان مشکلات حوزه‌های خود از جمله کمبود اعتبارات، کمبود نیرو، آموزش مناسب و به روز نبودن آموزش‌ها، کمبود تجهیزات و موارد دیگر پرداختند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور  افتتاح چهار پروژه عمرانی امروز چهارشنبه در سفری ۲ روزه وارد گرگان مرکز استان گلستان شد.

جلسه شورای مدیران، کلنگ‌زنی انبار امدادی هلال احمر علی آباد کتول، افتتاح یک خانه هلال در آزادشهر و افتتاح و راه اندازی پایگاه امداد و نجات ایمر از توابع شهرستان گنبدکاووس برنامه‌های اولین روز سفر قوسیان‌مقدم به گلستان است.

وی فردا پنجشنبه در دومین روز سفرش به گلستان داروخانه هلال احمر مرکز استان و انبار دارویی واقع در همین مکان را افتتاح خواهد کرد و ضمن دیدار با هیات مدیره هلال احمر استان درمانگاه  پیامبر اعظم (ص) را که برای بازسازی تعطیل بود؛ مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

قوسیان مقدم پیش از ترک گلستان، فردا پنجشنبه فاز اول ساختمان مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان (شیمی درمانی سرپایی) جمعیت هلال احمر در شهرستان بندرترکمن را افتتاح و راه اندازی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha