هلال احمر تا زمان نیاز کشور واکسن کرونا وارد می کند

گرگان- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره و تاکید بر این که یکی از وظایف امروز هلال احمر در شرایط کرونایی تامین داروهای مربوطه به ویژه واردات واکسن است، گفت: این واردات تا زمان برطرف شدن نیاز کشور توسط این نهاد انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن قوسیان‌مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان اظهارداشت: هلال احمر جمهوری اسلامی تا پایان تیر ماه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور کرد که این واردات در مرداد ماه به تنهایی هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن بود.

وی بیان کرد: محموله‌های وارداتی تا پایان مرداد ماه هر مرحله یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز بود اما اولین محموله‌ای که در شهریور ماه وارد کشور کردیم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز بود و تلاش داریم تا محموله‌های بعدی حداقل ۲ برابر اولین سری وارداتی شهریور ماه باشد.

وی تاکید کرد: تلاش داریم با همکاری مسئولان نظام تا پایان شهریور ماه سال جاری ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این که این جمعیت در وهله اول علاقمند به استفاده از تولیدات داخل کشور هستیم، گفت: ذات هلال احمر حضور در همه بحران‌ها و حوادث است و در کنار واردات واکسن، در حوزه‌های مختلف کرونا همکاری داریم.

قوسیان‌مقدم اضافه کرد: پیش از سال ۱۴۰۰ مسئولیت قرنطینه مرزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، به نیروهای هلال احمر سپرده شد و تا امروز نیروهای ما در ۲۸ نقطه مرزی زمینی، هوایی و دریایی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از شیوع پیک پنجم این ویروس تاکنون، هلال احمر اقدام به برپایی ۱۱ بیمارستان صحرایی به منظور کمک به وزارت بهداشت و درمان کرده است.

وی بیان داشت: نیروهای هلال احمر امروز در ۲۲۲ مرکز تزریق واکسن در کنار کادر درمان حضور دارند و ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون هلال احمر کشور که ویژه حجاج بود، اکنون در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور استفاده برای مراکز تجمیعی واکسن گذاشته شده است.

قوسیان‌مقدم تصریح کرد: معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر در تمام استان های کشور دارای مراکز بهداشتی و درمانگاه است و این ظرفیت در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که نه تنها به واکسیناسیون عمومی بلکه به شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی کمک بیشتری کند، که البته تمام این مسائل به مجوز وزارت بهداشت نیاز دارد و ما نیز برای این که با مسئولان این وزارتخانه هماهنگ باشیم.

به گفته وی هلال احمر کشور ظرفیت تزریق روزانه صدهزار دُز واکسن کرونا را دارد.

وی یادآور شد: نوع واکسن هایی که هلال احمر به کشور وارد کرده همان نوعی است که در زمان حاضر بیشترین استفاده را دارد و جمعیت هلال احمر فقط همان یک نوع واکسن را وارد کشور می کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۳۴ داروخانه وابسته به جمعیت هلال احمر کشور به منظور تسریع در کمک به مبتلایان کرونایی، اقدام به تهیه و توزیع داروهای کرونایی کرده و در این زمینه در کنار وزارت بهداشت و درمان به ویژه معاون غذا و دارو هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور  افتتاح چهار پروژه عمرانی امروز چهارشنبه در سفری ۲ روزه وارد گرگان مرکز استان گلستان شد.

جلسه شورای مدیران، کلنگ‌زنی انبار امدادی هلال احمر علی آباد کتول، افتتاح یک خانه هلال در آزادشهر و افتتاح و راه اندازی پایگاه امداد و نجات ایمر از توابع شهرستان گنبدکاووس برنامه‌های اولین روز سفر قوسیان‌مقدم به گلستان است.

وی فردا پنجشنبه در دومین روز سفرش به گلستان داروخانه هلال احمر مرکز استان و انبار دارویی واقع در همین مکان را افتتاح خواهد کرد و ضمن دیدار با هیات مدیره هلال احمر استان درمانگاه  پیامبر اعظم (ص) را که برای بازسازی تعطیل بود؛ مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

قوسیان مقدم پیش از ترک گلستان، فردا پنجشنبه فاز اول ساختمان مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان (شیمی درمانی سرپایی) جمعیت هلال احمر در شهرستان بندرترکمن را افتتاح و راه اندازی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha