۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 3135
کد خبر: 84457729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم حق دارند ویژگی‌های واکسن کرونا را بدانند

کرمان- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی شفاف و علمی مرتبط با مسائل مهم حوزه سلامت از جمله واکسن کرونا گفت: مردم حق دارند ویژگی‌های هرکدام از واکسن‌ها، اثرگذاری یا علائم آنها را از طریق مجاری رسمی بدانند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به سخنان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که گفته بود بعد از هر هجمه خبری درباره واکسن ها یا واکسیناسیون، شاهد ریزش در مراجعه مردم استان به مراکز واکسیناسیون هستند، اظهارداشت: اینکه به دنبال چنین هجمه های رسانه ای ریزش اتفاق می افتد خیلی بد است.

وی تاکید کرد: البته در مقابل این وضعیت هدف این نیست که کار عکس العملی انجام شود، لذا بهترین کار در اطلاع رسانی این است که اطلاعات شفاف و دقیق به مردم بدهیم.

بصیری تصریح کرد: کم کاری در اطلاع رسانی یا پنهان کاری پوشیده در دل بعضی اطلاعات درست نیست، دقیق باید گفته شود چه تعداد واکسن داریم مربوط به چه گروه های سنی است و با چه روش هایی توزیع و تزریق می شود.

وی بر پرهیز از ضدونقیض گویی در انتقال اطلاعات به مردم تاکید کرد و گفت: ضدونقیض گویی در صبحت های ما مسئولان نباید باشد که مردم به سراغ فضاهایی که هدفشان مایوس کردن است، نروند.

معاون استاندار کرمان گفت: ما در این نشست به دنبال سیاستگذاری در حوزه اطلاع رسانی براساس اهداف نظام جمهوری اسلامی و انتظارات مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات موردنیاز جامعه باید بهنگام و از طریق مراجع رسمی و علمی منتشر شود گفت: آنقدر گاه نقاط مبهم و پرسش انگیز وجود دارد که در تهیه سیاستگذاری هم نیاز به اطلاعات بیشتر و تحلیل خبرها داریم؛ لذا باید بیشتر به سراغ تحلیل خبرها برویم.

بصیری درباره عادی انگاری بعضی شهروندان پس از تزریق واکسن نیز گفت: این موضوعات مهم است و باید با زبان تخصصی خود مسائل را به مردم بگوییم.

ضرورت تقویت دبیرخانه شورای اطلاع رسانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست بر تقویت دبیرخانه این شورا و تامین اعتبارات موردنیاز برای انجام فعالیت های شورا تاکید کرد و گفت: تولید محتوا و اثربخشی در فعالیت ها نیازمند توجه ویژه در همه حوزه ها بویژه بخش تخصیص اعتبارات اتس.

محمد علیزاده با اشاره به روند اجرای مصوبات جلسات قبل این شورا گفت: اثربخشی فعالیت های شورا نیازمند بهره گیری از ظرفیت نیروی توانمند و متخصص حوزه رسانه و نیز تامین اعتبار لازم است.

ضرورت تقویت مرجعیت شورای اطلاع رسانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیز گفت: شورای اطلاع رسانی هنوز مرجعیت لازم پیدا نکرده و نیاز است که دبیرخانه ای قوی داشته باشد.

حسین اسحاقی همچنین بر ضرورت رویکرد اولویت دار به حوزه فرهنگ و هنر و تخصیص اعتبار تاکید کرد.

مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز در این نشست نحوه جذب و تخصیص اعتبارات مربوط به فعالیت های مرتبط با شورای اطلاع رسانی را توضیح دادند.

به گزارش ایرنا در این نشست از خدمات برخی رسانه های استان کرمان در زمینه تولیدمحتوا در حوزه کرونا تجلیل شد؛ خبرگزاری ایرنا، سایت های خبری فردای کرمان، گفتارنو، کرمان نو و خبرگزاری فارس از جمله رسانه هایی بودند که در این نشست تجلیل شدند.

در ابتدای این نشست سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت کرونا و تزریق واکسن در استان را تشریح کرد که بخشی از اطلاعات آن را اینجا می توانید ملاحظه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha