۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84457902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد روزانه مرگ بر اثر کرونا در کردستان شکسته شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84457902
رکورد روزانه مرگ بر اثر کرونا در کردستان شکسته شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مرگ هفت بیمار در یک شبانه روز، رکورد مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در استان از اول امسال تاکنون شکسته شد.

دکتر فرزین رضاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موج پنجم کرونا در کردستان همچنان صعودی و تعداد تستهای مثبت در استان افزایشی بوده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به شناسایی ۴۸۳ بیمار جدید در استان از ظهر دیروز(چهارشنبه) تا ظهر امروز، افزود: ۸۵۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۵ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۵۲۰ بیمار در سنندج، ۶۹ در سقز، ۵۰ بیمار در قروه، ۷۷ بیمار در مریوان، ۴۸ بیمار در کامیاران، ۳۲ بیمار در بانه، ۳۲ بیمار در بیجار، ۱۲ بیمار در دهگلان، ۱۵ بیمار در دیواندره و سه بیمار در سروآباد تحت مراقبت و مداوا هستند.

دکتر رضاعی با بیان اینکه ۷۰ درصد بیماران استان مربوط به سنندج است، رعایت دستورالعملهای بهداشتی در این شهر را بسیار مهم دانست و گفت: اخیرا مواردی از ابتلا به قارچ سیاه هم در استان مشاهده شده است که شهروندان باید بیشتر از قبل به فکر سلامت خود و خانواده‌هایشان باشند.

وی با بیان اینکه شمار جانباختگان کرونا در کردستان در حال نزدیک شدن به مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر است، گفت: ۶۲۴ نفر در سنندج، ۲۶۰ نفر در سقز، ۱۲۵ نفر در مریوان، ۱۲۵ نفر در قروه، ۱۱۱ نفر در بانه، ۸۲ نفر در کامیاران، ۸۲ نفر دیواندره، ۶۶ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان خود را از ابتدای شیوع کرونا از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت کمبود واکسن کرونا روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده(سیزدهم و چهاردهم شهریورماه) در این استان واکسیناسیون کرونا انجام نمی‌شود.

دکتر رضاعی دلیل اصلی این امر را مربوط به فرایند انتقال، ارسال و توزیع واکسن از مرکز به استان کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای هر یک از این مراحل زمان بر بوده و باید مقدمات لازم و کافی برای توزیع واکسن ها در شهرستان ها و مراکز واکسیناسیون استان صورت بگیرد.

دکتر رضاعی ضمن اشاره به تسریع در ارسال و توزیع واکسن های مورد نیاز در کردستان، افزود: فرایند  واکسیناسیون از روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه به بعد در تمام  شهرستان‌های استان مانند روال قبل از سر گرفته می شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان ۱۴۹۹ قربانی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha