۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84458170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از چهامحال و بختیاری

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبر: 84458170
چند خبر کوتاه از چهامحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان سامان ،همکاری هلال احمر برای تزریق واکسن ،برگزاری چهل و چهارمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآنی از مهمترین خبرهای ۱۱ شهریوماه چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سامان از اجرای احکام قضایی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها ۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل اخطار و تشکیل پرونده قضایی در شهرستان سامان قلع و قمع شد.

محمد باقری افزود: مطابق با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه محوطه‌سازی و یا احداث بنا در زمین‌های کشاورزی که موجب تغییر شکل کاربری این زمین ها شود، ممنوع بوده و مرتکبان این تخلف در صورت بی‌توجهی به اخطار در مرحله نخست ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و درصورت تکرار تخلف و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز به ۶ ماه تا ۲ سال حبس جریمه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سامان به مالکان زمین‌های کشاورزی و باغات توصیه کرد، پیش از اخذ مجوز از اداره امور اراضی سازمان جهادکشاورزی از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی خودداری کنند چرا که دستگاه قضایی بر اساس صیانت از حقوق عامه بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جمعیت هلال احمر در واکسیناسیون مردم در فارسان همکاری دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از خدمات‌رسانی و همکاری اعضای این جمعیت برای واکسیناسیون بیش از هشت هزار نفر در درمانگاه جمعیت هلال احمر شهرستان فارسان خبر داد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام اقدامات فوری همه دستگاه‌های اجرایی به هر نحو برای کنترل شیوع کرونا و دستور رییس جمهوری و تاکید رییس جمعیت هلال احمر "قرارگاه عملیاتی کرونا" در جمعیت هلال احمر استان فعال شد.

ایرج کیانی افزود: جمعیت هلال احمر استان با همکاری در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی این جمعیت در بیمارستان سیدالشهدا فارسان به یکهزار و ۳۳۴ نفر مبتلا به کرونا خدمات رسانی کردند.

وی گفت: ۲۵۰ نفر از اعضا و پرسنل این جمعیت از ابتدای برپایی بیمارستان صحرایی و همکاری در واکسیناسیون در شهرستان فارسان در راستای خدمت رسانی به مردم فعالیت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در مدیریت و کنترل کرونا در قالب طرح سپهبد شهیدسردار سلیمانی و طرح ناظران سلامت ، هشت هزار و ۲۴۶ نفر از جوانان عضو این جمعیت در قالب چهار هزار و ۲۸۲ تیم موفق به ارائه خدمات به ۱۴۲ هزار و ۲۹۵ نفر شدند .

مرحله استانی مسابقات قران کریم در چهارمحال و بختیاری 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از آغاز برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم این اداره کل خبر داد و گفت: مرحله استانی این مسابقات به مدت ۲ روز در استان در تاریخ ۱۱و ۱۲ شهریور ماه برگزار در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در هفته پایانی تیرماه برگزار شد و نفرات برگزیده راه یافته به مرحله استانی مشخص شدند ،افزود: در مرحله استانی، این مسابقات با افراد شرکت‌کننده در رشته دعاخوانی و هم سُرایی ۴۱ برادر و ۳۶ خواهر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، اذان، دعاخوانی و هم سرایی به رقابت می‌پردازند و نفرات برگزیده هر رشته در صورت کسب حد نصاب، به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

به گفته وی، این دوره از مسابقات به صورت حضوری و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال اجراست و حضور شرکت‌کنندگان در سالن بر اساس ساعت‌بندی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha