۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1362
کد خبر: 84458292
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پویایی فرهنگ و هنر نیازمند شیوه های متفاوت مدیریتی است

اصفهان-ایرنا- فرید صلواتی فعال فرهنگی اصفهان گفت: پویایی، نمود و اثر بخشی حوزه فرهنگ و هنر نیازمند اتخاذ شیوه های متفاوت مدیریتی در نهادها و زیرمجموعه های مرتبط است.

 صلواتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به تغییر نگرش و انتظار مخاطب، بخش های متنوع و گسترده فرهنگ و هنر نیازمند بکارگیری شیوه های متفاوت در سطوح مدیریتی است.

کارشناس فرهنگی اصفهان، سیستم مدیریت فعلی را نیازمند بازبینی و تصمیم سازی های نو دانست و افزود: نهادهای متولی فرهنگ و هنر باید پاسخگوی نیاز نسل جوان و افکار آنها باشند و توجه به این مقوله در همه مجموعه ها و بخش ها ضروری است.

وی با بیان فهم و درک مشترک ملل مختلف از هنر و ضرورت توجه عادلانه و یکسان به همه اندیشه ها در سبک مدیریتی، گفت: با فضای فکری سنتی و کلیشه ها به دلیل محدودیت هایی که ایجاد می شود نمی توان به طور موثر در بخش فرهنگ عمل کرد.

نویسنده و بازیگر سینما،با اشاره به تغییرات  توامان تکنولوژی و حوزه های فرهنگ و هنر و ضرورت بازنگری در چارچوب های فکری فرهنگی حاضر، خاطر نشان کرد: در این زمینه نیازمند شناسایی نیروهای نخبه، زبده، خلاق و متخصص هستیم تا بتوانند با رویکردهای نوین تغییر ایجاد کنند و در تقویت و نمود موثر فرهنگ و هنر بکوشند.

وی با برشمردن اهمیت تکنولوژی روز و توجه به فضای مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی یکی از ابزارهای مفید و مورد نیاز نسل جوان و بستری آسان و در دسترس برای کارها و برنامه های فرهنگی است.

صلواتی افزود: برای بسیاری از ارزش هایی که  اکنون دچار خمودگی و خطر زوال شده اند، باید با روش ها و راهکارهای نو چاره اندیشی شود.

این هنرمند افزود: مردم و مخاطبان، تولیدات فاخر فرهنگی و اخبار جدید و متفاوت می خواهند که برای رسیدن به این چشم انداز، هنرمندان و فعالان مطبوعات و رسانه ها باید از آزادی بیان و تفکر به معنی واقعی برخوردار باشند.

به گفته وی، آشتی ملی در زمینه هنر باید ایجاد شود تا استعدادهای این حوزه بارور و آفت هایی که در سایه محدودیت ها پیش آمده برطرف شود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۲۳ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان‌های استان اصفهان به ارائه خدمات اشتغال دارند.

 گسترش فعالیت‌های قرآنی، انتشار کتاب، امور چاپخانه‌ها، مؤسسات فرهنگی هنری چند منظوره و تک منظوره، انجمن‌ها و فعالیت‌های ادبی، مطبوعات و رسانه‌ها، امور تبلیغات و آگهی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما و هنرهای وابسته و نیز عرضه و فروش محصولات فرهنگی مهم‌ترین موضوعاتی هستند که وظیفه حمایتی، هدایتی و نظارتی آنها بر عهده ادارات کل و زیر مجموعه هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha