۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84459588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دستفروشان شهر بیرجند در بازار مسافر ساماندهی می‌شوند

بیرجند - ایرنا - سرپرست شهرداری بیرجند گفت: شهرداری در نظر دارد نسبت به ساماندهی دستفروشان سطح شهر در بازار مسافر بیرجند برابر دستورات اخذ شده از مقام قضایی با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و اداره امور گذرنامه نیروی انتظامی اقدام کند.

به گزارش روز شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، علی عدل افزود: با ساماندهی دستفروشان، جای آنها ثابت می‌ماند و از فضای بلااستفاده به شکلی مناسب استفاده می‌شود ضمن اینکه فضای پیاده‌روها هم برای تردد شهروندان آزادتر می‌شود.

وی گفت: به استناد تبصره ۶ از ماده ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

سرپرست شهرداری بیرجند اضافه کرد: در طرح ساماندهی دستفروشان، منافع شهروندان و دستفروشان در نظر گرفته شده است و شهروندان با اعتماد بیشتری از آنان خرید می‌کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح ساماندهی دستفروشان آزادسازی معابر شهری است و اولویت کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند در اجرای این طرح، مکان‌یابی و برپایی بازارهای موقت با محیطی مناسب برای دستفروشان و خریداران است.

عدل با اشاره به آماده کردن زیرساخت‌های لازم در بلوار مسافر شهر بیرجند بیان کرد: ایجاد سامانه‌ای برای ساماندهی دستفروشان و ساختارمند کردن آنان از اولویت‌های شهرداری بیرجند است.

وی افزود: تمامی متقاضیانی که قصد دارند در شهر بیرجند دستفروشی کنند، باید به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی واقع در مفتح ۳۴ مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند در غیر این صورت با هماهنگی تیم مشترک ضمن اخطار نسبت به جمع‌آوری اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha