۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84459787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: اربعین حسینی یک فرهنگ جهانی است

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبر: 84459787
امام جمعه قشم: اربعین حسینی یک فرهنگ جهانی است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: اربعین حسینی که بخشی از حرکت تمدنی جهان اسلام در عصر حاضر است، هم اکنون به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی تجهیز موکب قشم در کربلای معلا افزود: حضور و برپایی موکب توسط مردم با دین‌های مختلف و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) خود نشان دهنده آن است که شخصیت ، راه و فرهنگ حسینی عالمگیر شده است.

وی افزود: در سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کویید۱۹ موکب به عراق اعزام نشد، اما در سال جاری با اعزام تعداد محدودی موکب موافقت شده است.

امام جمعه قشم تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت بیماری کرونا و همچنین تغییر فصل و تفاوت هوای کربلا و نجف، نیازهای مختلفی ازجمله، ژنراتور برق، آبسردکن، کولر، ملحفه، ماشین لباسشویی صنعتی و غیر آن مورد نیاز است که باید توسط خیران تامین شود.

وی افزود: موکب قشم، آبروی این شهرستان محسوب می‌شود و از این رو مردم قشم باید در پذیرایی از زائران کربلا  تمام تلاش خود را بکنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha