۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83133415
T T
۰ نفر

فرماندار قشم:

موكب های اربعین تخصصی شوند

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83133415
موكب های اربعین تخصصی شوند

قشم - ایرنا - فرماندار قشم گفت: موكب های اربعین باید با توجه به نیازهای موجود، به سمت فعالیت های تخصصی حركت كنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خادمان موكب های هرمزگان در اربعین افزود: ایجاد موكب ویژه بانوان نمونه مناسبی بود كه با استقبال رو برو شد.
وی ادامه داد: باید هویت مردم عراق به عنوان میزبانان زایران اربعین حفظ شود و از این رو موكب ها می توانند به سمت موارد دیگر غیر از توزیع غذا حركت كنند.
فرماندار قشم اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی مورد نیاز زایران و نیز ارایه سرویس های مختلف به آنها می تواند در دستور كار قرار گیرد.
وی افزود: از این رو احساس می شود كه موكب ها باید از اطعام افراد فاصله بگیرند و به سمت پیشبینی و رفع نیازهای دیگر زایران حسینی حركت كنند.
نصری ادامه داد: مردم خود باید با آسیب شناسی ضعف های سال های گذشته، در راستای تقویت موكب ها و ارایه برنامه های مبتكرانه برای ارایه خدمت های بهتر به زایران تلاش كنند.
مراسم تجلیل از خادمان موكب های هرمزگان در اربعین سال جاری روز پنجشنبه در تالار آیینه قشم با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری و رییس كمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین كشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاون استاندار، فرماندار قشم و جمعی از خادمان موكب ها برگزار شد.
اربعین امسال، 800 خادم از استان هرمزگان در قالب 23 موكب از زائران حسینی پذیرایی كردند كه 10 موكب در داخل كشور و 13 موكب در شهرهای مختلف عراق مستقر بودند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود یكهزار و 628 كیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500