حضور خیران در حوزه سلامت امدادرسانی به مردم را سرعت بخشیده است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حضور خیران در حوزه سلامت و فعالیت در ساخت اورژانس‌ها، امدادرسانی به شهروندان را سرعت بخشیده است.

سید « علی آقازاده» عصر یکشنبه در آیین افتتاح پایگاه  اورژانس خیرساز ( یسنا حسینی) اراک افزود: حضور خیران در حوزه سلامت کار بزرگی است که اجر آن نزد پروردگار است.

وی بیان کرد: پارسال عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس به همت خیران در استان مرکزی آغاز شد که نخستین پایگاه آن امروز پس از ۶  ماه عملیاتی شد و امید است ۹ پایگاه اورژانس دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری رسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اضافه شدن ۱۰ پایگاه اورژانس این استان، سرعت امداد رسانی را تسریع می‌کند و حضور امدادگران را به کمتر از پنج دقیقه می‌رساند.

آقازاده اظهار داشت: خیران علاوه بر ساخت پایگاه‌های اورژانس در سایر بخش‌های حوزه سلامت نیز مشارکت جدی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه این آیین گفت: در برنامه توسعه‌ای دانشگاه از سال ۵۷ تا ۹۹، هشت پایگاه اورژانس در استان مرکزی ایجاد شده بود که ۶ پایگاه آن دارای ساختمان و ۲ پایگاه به صورت کانکس بوده است.

دکتر سید « محمد جمالیان» افزود: پارسال با کمک خیران، عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس در استان مرکزی آغاز شد که این تعداد با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی بیان کرد: زمین پایگاه اورژانس شهری یسنا حسینی توسط شهرداری اراک تامین شده و دستگاه‌های خدمات رسان نیز همکاری و مشارکت مناسبی در اجرای سریع این طرح داشتند که جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: خیر این طرح برای ساخت آن هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده و برای خرید آمبولانس و تجهیزات مورد نظر نیز ۳۵ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی صرف شده است.

دکتر جمالیان عنوان کرد: هزینه نگهداری هر پایگاه اورژانس سالانه حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: میانگین زمان حضور آمبولانس‌های شهری بر سر صحنه در استان مرکزی هم‌اکنون هشت دقیقه است که با اضافه شدن ۱۰ پایگاه هدفگذاری شده این زمان به پنج دقیقه می‌رسد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: پایگاه خیرساز یسنا حسینی در زمینی به وسعت ۱۴۱ مترمربع و در سه قسمت اصلی ایجاد شده است.

دکتر « پریا بهرامی» افزود: در این پایگاه مکانی برای استقرار ۲ آمبولانس، یک اتاق برای معاینه حضوری و یک اتاق برای استراحت کارکنان تعبیه شده است.

وی بیان کرد: زمین این پایگاه توسط شهرداری و شورای شهر اراک تامین شده است.

رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: افزایش پایگاه‌های اورژانس، نقش موثری در امدادرسانی سریع به حادثه‌دیدگان دارد.

حضور خیران در حوزه سلامت امدادرسانی به مردم را سرعت بخشیده است

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha