۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84461985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر از دامپزشکی کردستان

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84461985
چند خبر از دامپزشکی کردستان

سنندج – ایرنا - کشف و ضبط ۲۹ تن ماده اولیه تولید خوراک دام و طیور، ضبط و معدوم سازی ۴۸۰ کیلوگرم کنسانتره دامی فاسد و بازدید سرزده از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در کامیاران چند خبر از دامپزشکی کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر کل دامپزشکی کردستان  روز دوشنبه اظهار داشت: ۲۹ هزار کیلوگرم ماده اولیه تولید خوراک دام فاقد پروانه ساخت و ضوابط نشانه گذاری از ۲ کارخانه تولید خوراک دام و طیور استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی افزود: در جریان بازدید از ۲ کارخانه خوراک دام ، در راستای اجرای طرح رصد و پایش اقلام استراتژیک و طرح تشدید نظارت بر کاخانه های خوراک دام و طیور به همراه اکیپی از کارشناسان تشخیص و درمان این میزان مواد کشف شد.
وی ادامه داد: واحد حقوقی برای این واحدها پرونده ای برای تعیین تکلیف قانونی تنظیم و به مراجع قضایی ارسال کرده است.

چند خبر از دامپزشکی کردستان

ضبط و معدوم سازی ۴۸۰ کیلو گرم کنسانتره دامی فاسد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان هم اظهار داشت:  ۴۸۰ کیلوگرم کنسانتره فاقد ضوابط نشانه گذاری از یک کارخانه خوراک دام استان کشف و ضبط شد.

ناصر مخدوم گفت: در جریان بازدید رییس اداره تشخیص و درمان این اداره کل از یک کارخانه خوراک دام  که در راستای اجرای طرح رصد و پایش اقلام استراتژیک و طرح تشدید نظارت بر کارخانه خوراک دام و طیور این مقدار کنسانتره کشف شد.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و اخذ دستور قضایی، آزمایش های لازم بر روی نمونه ها انجام شد که نتایج آن حاکی از بالاتر بودن میزان قارچ از حد مجاز بوده و لذا مقام قضایی با موضوعیت تهدید علیه بهداشت عمومی، دستور معدوم سازی آن را صادر کرد و توسط اکیپهای بهداشتی اجرا شد.

کشف و ضبط ۱۴۲ کیوگرم مواد خام دامی فاسد

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کامیاران بازدید کرد.

ناصر مخدوم درباره نتایج این بازدید اظهار داشت: در این بازدیدها تعداد ۴۴ مرکز از جمله قصابی ها، مرغ فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، جگرکی و رستوران های داخل شهر و غذاخوری های بین راهی مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: ۱۴۲ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و برای سه مرکز متخلف نیز صورتجلسه ضبط فرآورده غیر قابل مصرف تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha