زمینه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم‌تر شد

ساری - ایرنا- مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جذب نخستین دانشجوی خارجی شهریه پرداز از آمریکا لاتین خبر داد و گفت: زمینه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه پس ازکسب عنوان دانشگاه‌های اول ایران بر اساس رتبه‌بندی تایمز کیواس در ۲۰۲۲ میلادی ؛بیش از پیش فراهم تر شده است.

طبق اعلام رسمی رتبه ­بندی تایمز که یکی از مشهورترین نظام ­های رتبه­ بندی بین ­المللی دانشگاه­ ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس تحت عنوان رتبه ­بندی "تایمز- کیواس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد ، دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل ، علوم پزشکی کردستان و علوم پزشکی مازندران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۵۱ به عنوان دانشگاه‌های اول ایران در این رتبه بندی معرفی شده‌اند. 

بنابر این گزارش در سال ۲۰۲۲ با ورود ۱۲ دانشگاه جدید، شاهد حضور ۵۸ دانشگاه حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در جمع هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از۹۹ کشور هستیم و (نام ۴ دانشگاه نیز در این رتبه بندی به عنوان reporter آورده شده است)  این موضوع نویدبخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه­ های توانمند ایران در رتبه بندی­ های معتبر بین المللی است.

دکتر دانیال زمان فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که ۲ دانشجو خارجی دیگر نیز در آستانه ثبت نام قرار دارند، بیان داشت: به طور یقین هرچه ظرفیت ها و پتانسیل این دانشگاه به لحاظ کیفی و کمی اطلاع رسانی شود، در جذب دانشجویان خاجی موفق تر خواهیم بود.

وی با توضیح این نکته که دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲ سال پیش برای شرکت کردن در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز عملکرد و وضعیت دانشگاه را در  چهار بخش آموزش ، موقعیت و فضای آموزشی ، چشم انداز و مقالات پژوهشی را به روز کرده و در سامانه مربوطه بارگذاری کرده است، بیان داشت: طبق اعلام رسمی تایمز ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲ بخش از معیار ارزیابی تخصص و آموزش بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۴۶۰ عضو هیات علمی دارد، ادامه داد: این دانشگاه در ۱۱۰ رشته دانشجو پذیرش می کند که مطمئنا با کسب این رتبه بین المللی استقبال و جذب دانشجویان خارجی دوچندان خواهد شد.

دکتر زمان فر با بیان  این که سایت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران  به زبان های عربی ، روسی و انگلیسی به روز شده در دسترس قرار دارد، گفت: علاوه بر این که همه اطلاعات به لحاظ وضعیت فضای آموزشی ، استادان ، مراکز تحیقیاتی و پژوهشی دانشگاه برای متقاضیان خارجی در دسترس است، حتی سایت های مورد نیاز برای چگونگی حضور از طریق مسیر های هوایی ، زمینی و ریلی ، اقامت در هتل ها و مراکز تفریحی و گردشگری منتهی به مازندران بارگذاری شده است.

وی به محصولات فناورانه سلامت و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت محصول فناورانه سلامت و پزشکی تولیدی این دانشگاه ثبت بین‌المللی شده است.

مدیر اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: این دانشگاه در مجموع تاکنون ۷۲ محصول سلامت و پزشکی اختراع و ثبت کرده است که ۳۸ مورد آن کار شرکت های فناورانه حوزه سلامت  بوده است.

وی با اعلام این که ۴۰ مورد از ثبت محصولات تولیدی مربوط به سال گذشته است ، تعداد کل طرح های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ۱۱۸ مورد عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha