۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84462236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا نفس ۱۴ نفر دیگر را در خراسان شمالی گرفت

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84462236
کرونا نفس ۱۴ نفر دیگر را در خراسان شمالی گرفت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده در ۲۴ ساعته گذشته ۱۴ نفر از بیماران کووید ۱۹ فوت و ۱۵۶ مبتلای جدید به کرونا بستری شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه، دکتر سید احمد هاشمی در این رابطه اظهار داشت: با بستری این تعداد بیماری در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۸۱۳ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان ها در حالت بحرانی قرار دارند.

هاشمی افزود: شدت بیماری زایی همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

وی از مردم درخواست کرد تا به شدت به رعایت پروتکل‌ها پایبند باشند و به محض شروع علایم بیماری به در دسترس ترین پزشک مراجعه کنند و زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha