۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84462682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی از ۲۲۰۰ نفر فراتر رفت

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همچنان وضعیت استان در خصوص شیوع کرونا بسیار نامناسب است، گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲ هزار و ۲۱۰ نفر رسیده که رقمی بی سابقه به شمار می رود.

علی احمد آقاپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۰۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۸ درصد این تعداد شامل ۴۱۸ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به روند افزایشی نگران کننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۷ نفر در این مراکز بستری هستند و ۸۲ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه ۱۸ بیمار در استان از جمله چهارنفر در ارومیه، چهار نفر در میاندوآب و سه نفر در ماکو جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به پنج هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۴۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۳ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون ۹۳۱ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha