«عبدالرضا پیرحسینلو» روز سهشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: شمار دانشآموزان محروم از آموزش مجازی در این شهرستان از بدو شیوع ویروس کرونا یکهزار و ۸۰۰ نفر بود که تاکنون به همت خیران مشکل یکهزار نفر از آنان حل شده است.
وی توضیح داد: ۴۳ روستا در این شهرستان برای دسترسی به اینترنت دچار مشکل زیرساختی بودند که با اقدامات صورت گرفته این مناطق به ۳۸ روستا کاهش پیدا کرده است.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: برخلاف اقدامات انجام شده از سوی معلمان و مدیران برای فراهم کردن آموزش غیرحضوری، تمام مسئولان آموزشی به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری ضروری است.
پیرحسینلو گفت: پایههای تحصیلی ورودی در مدارس نظیر اول ابتدایی و هفتم بیشترین آسیب و اُفت تحصیلی را در آموزش غیرحضوری در دوران شیوع بیماری کرونا متحمل شدندو دانشآموزان پایه هفتم در آموزش مجازی از تغییر پایه آگاه نمیشدند و برای ارتباط با معلمان تخصصی هر درس دچار مشکل میشوند.
وی با اشاره به اینکه شبکه شاد بزرگترین و بینظیرترین پلت فرم آموزشی در ایران است، افزود: این شبکه برای تمام مقاطع و رشتههای تحصیلی محتوای مناسب تولید کرده است.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: آموزش مجازی را نمیتوان کنار گذاشت و این نوع از آموزش باید در کنار آموزش حضوری ادامه پیدا کند.
پیرحسینلو با اشاره به واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان خمین ادامه داد: این اقدام مهم بستر برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس را فراهم میکند.
وی گفت: با توجه به شمار کم دانشآموزان در مدارس مناطق روستایی انتظار میرود ، آموزش حضوری در این مناطق محقق شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره اینکه تصمیمگیری برای بازگشایی مدارس و نوع آموزش باید از ماهها قبل در وزارت آموزش و پرورش انجام میشد، گفت: یک برنامه کلی باید در اداره کل آموزش و پرورش استان تدوین شود و برای تصویب به وزارت و ستاد ملی کرونا ارسال شود.
«احمد طهرانی» افزود: در این برنامه حضور معلمان در ساعات موظفی، آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری و اختیاری، شمار دانش آموزان، براساس مقاطع تحصیلی و آموزش عملی در هنرستانها و مراکز فنی و حرفهای مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به بهرهمندی آموزش و پرورش از ظرفیت خیران برای تهیه وسایل آموزشی گفت: اطلاعات دانشآموزان بیبضاعت زیرپوشش کمیته امداد و علم آموزانی که حمایت نهاد خاص را ندارند از سوی مدیران مدارس جمعآوری وکمک به این دانشآموزان ساماندهی شود.
فرماندار خمین اظهار داشت: مدارس حتی اگر با تاخیر یک یا ۲ ماه بازگشایی شوند، آموزش حضوری در صورت فراهم بودن شرایط شهرستان باید محقق شود.
معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: کیفیت آموزش غیرحضوری کمتر از آموزش حضوری است و این تفاوت برای والدین دانشآموزان و معلمان قابل مشاهده است.
دکتر «مریم السادات شجاعی» افزود: کاهش ارتباطات اجتماعی و آسیبهای روحی و جسمی از پیامدهای آموزش در فضای مجازی است.
وی بیان کرد: آموزش حضوری با رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و تامین فضای فیزیکی مناسب امکانپذیر است.
معاون فنی دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: خودارزیابی دانشآموزان، تامین فضای فیزیکی سه مترمربع برای هر نفر، استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دستها و آموزش دانشآموزان به ویژه در مقطع ابتدایی در آموزش حضوری ضروری است.
شجاعی گفت: شمار دانشآموزان باید در کلاس کاهش پیدا کند و والدین نیز درباره پیگیری سلامت فرزند خود تعامل لازم با مدرسه را داشته باشند.
خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۹ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان دانشآموز هستند.
نظر شما