۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۳:۵۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84463833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل در به رسمیت شناختن دولت ها ورود نمی کند

نیویورک – ایرنا – معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان در موضوع به رسمیت شناختن دولت ها ورود نمی کند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل درباره تشکیل دولت طالبان و به رسمیت شناختن آن از سوی سازمان ملل اظهار داشت همانطور که می دانید دبیرخانه سازمان ملل و سازمان ملل در مقوله به رسمیت شناختن دولتها ورود نمی کنند.
وی تصریح کرد این موضوعی است که توسط کشورهای عضو انجام می شود نه توسط ما.
معاون سخنگوی سازمان ملل همچنین اظهار داشت: از موضع ما تنها یک توافق فراگیر و مذاکره شده  منجر به صلح پایدار در افغانستان می شود.
وی تاکید کرد سازمان ملل متعهد به مشارکت در راه حل مسالمت آمیز، ترویج حقوق بشر همه افغان ها  به ویژه زنان و دختران ، ارتقا توسعه پایدار در راستای هدف  ۲۰۳۰ و ارائه کمک های بشردوستانه ضروری و حمایت حیاتی از مردم نیازمند است.
سخنگوی طالبان اعلام کرد که اعضای کابینه موقت افغانستان تعیین و ملامحمدحسن آخوند به عنوان رئیس کابینه و سرپرست وزرا انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا، ذبیح الله مجاهد در یک کنفرانس مطبوعاتی سه شنبه گفت که ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان رئیس کابینه موقت انتخاب شدند.
وی ادامه داد: ملامحمدیعقوب سرپرست وزارت دفاع و سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور شده و همچنین ملاامیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کابینه موقت است.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد واشنگتن "هیچ عجله ای" برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد.
سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران آمریکایی گفت که جدول زمانی در این زمینه ندارد و این بستگی به آن دارد که طالبان چه رفتاری از خود نشان دهند.
جن ساکی با بیان اینکه "هیچ عجله‌ای" برای برسمیت شناختن طالبان نداریم، تاکید کرد که به رسمیت شناخته شدن طالبان به گامهای آنان بستگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha