به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، علی فائزیان، رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت این شرکت گفت: تخصص اصلی شرکت ما طراحی و ساخت تجهیزات کنترل آلودگی صوتی صنعتی و ارائه خدمات اندازهگیری و مشاوره در این زمینه است. از مهمترین محصولات آکوستیکی شرکت، سایلنسرهای در خط برای کنترل نویز جریانی ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری است که حاصل یک پژوهش علمی و تجربی گسترده است.
وی افزود: دو محصول شرکت در حوزه آکوستیک و تجهیزات کاهنده صدا دانش بنیان هستند. این دو محصول برای صنایع مختلف از جمله ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری، پالایشگاهها، پتروشیمی و صنایع دیگری که افت فشار ناگهانی در خط و یا تخلیه ناگهانی گاز یا بخار به محیط دارند و صدای زیادی تولید می کنند، قابل استفاده است.
فائزیان تاکید کرد: آلودگیهای صوتی صنعتی مانند صدایی که در مسیرهای جریان گاز در اثر تغییرات ناگهانی فشار وجود دارد، برای بهرهبرداران و همسایگان مزاحمت و حتی صدمات جسمی و روانی ایجاد میکند. با ساخت این تجهیزات، صدا را در حد قابل قبول یا مجاز، کاهش میدهیم.
رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، استفاده کننده نهایی این محصول را عمدتا صنایع بزرگ همچون پالایشگاهها، پتروشیمیها، صنعت گاز، صنایع فولاد، صنایع نیروگاهی و نیروگاههای محلی و صنعت ساختمان اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: با دانش و فناوری خود به طراحی و تولید این محصول رسیدیم و آن را کپیسازی نکردهایم. این محصول متناسب با نیاز مشتری تولید میشود. معمولا نیازها با توجه به شرایط و محدودیتهای بهرهبرداری و محیطی متفاوت است. بنابراین معمولا محصولات ما تولید انبوه یا سریسازی ندارد.
فائزیان ادامه داد: محصولات ما سه ویژگی مهم دارد: اول اینکه از همه استانداردهای معتبر مرتبط با صنعت برخوردار بوده و قابل رقابت با محصولات شرکتها معتبر خارجی است. ثانیا با توجه به ارزانی هزینههای تولید در ایران قیمت آن نسبت به محصولات خارجی پایین است. همچنین خدمات مشاورهای رایگان قبل از فروش و خدمات تامین مواد و قطعات مصرفی ارزان بعد از فروش ارائه میشود. تمامی این خدمات به آسانی در دسترس بوده و با کمترین زمان و هزینه در اختیار مشتری قرار میگیرد.
وی حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت در راستای توسعه محصولات «تجهیزات کاهنده صدا» و بازار آن را خوب ارزیابی کرد.
رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد صادرات این محصول بیان کرد: سال گذشته با حمایت صندوق نوآوری و کارگزاری یک شرکت تهرانی (به عنوان نماینده فروش در بغداد)، یک نمونه محصول با دکوراسیون متناسب برای بازار کشور عراق به بغداد ارسال کردیم، اما بازخورد خوبی نداشتیم. وقتی مشتریان، خاص و افراد فنی هستند باید حتما یک نفر از شرکت در کشور هدف حاضر شود تا مشتری را متقاعد کند توانایی فنی و اجرایی لازم برای تامین نیاز آنها را دارد.
وی گفت: یکی از محدودیتهای بازار محصولات کاهنده صدا این است که معمولا این محصولات جزیی از پکیج کامل و به عنوان یک تجهیزی است که در فرایند اصلی پکیج کامل تاثیری ندارد، مشتری با توجه به محدودیت های قانونی و بهداشت شغلی و زیست محیطی میتواند تجهیز کاهنده صدا را انتخاب کند. برخی از مشتریان داخلی و خارجی ترجیح میدهند پکیج کامل یک واحد فرایندی یا تولیدی را که بخشی از آن تجهیز کاهنده صدا است از یک تامین کننده، تهیه کنند.
وی یادآور شد: مهمترین عاملی که سبب میشود مشتری هر بخش از یک واحد صنعتی را از سازنده اصلی آن تهیه کند قیمت آن است. در این صورت لازم است مشتری از یک حداقل اطلاعات فنی برخودار باشد تا نیاز خود را به سازنده اعلام کند.
فائزیان افزود: در راستای صادرات میتوانیم برخی محصولات خود را به صورت آماده به کشورهای دیگر ارسال کنیم، اما برای صادرات برخی محصولات، لازم است بخشی از فرایند مونتاژ و نصب محصول در سایت مشتری با حضور کارشناسان و تکنسینهای ما انجام پذیرد. پس از حضور این شرکت در نمایشگاه اختصاصی ایران در خرداد ۱۴۰۰ در ایروان-ارمنستان، یک مشتری جدی پیدا شد که هماکنون در حال تبادل اطلاعات فنی برای صادرات محصولات خود به این کشور هستیم.
نظر شما