مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:طرح «مهرواره اوج» تا ۱۳ آبان ادامه دارد

کرمانشاه – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح «مهرواره اوج» از ۱۳ شهریور در کرمانشاه آغاز شده است گفت: این برنامه که با محوریت مساجد طراحی شده است تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین «یوسف احمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تعداد افراد شرکت‌کننده در این طرح را ۵۰۰ نفر و راه ارتباطی مردم را شماره تلفن ۰۹۳۶۶۰۹۳۶۳۵ در فضای مجازی اعلام کرد و افزود: در زمان باقی‌مانده بنا داریم با تشکیل کارگروهی برای رصد، پیگیری و دریافت نظرات مردم و همچنین فعال کردن اتصال این حلقه‌ها در مساجد، به نتیجه مطلوب برسیم و با همت جهادی که پشت این برنامه هست امید داریم نقطه عطفی برای طرح مواسات در مهرواره اوج باشد.

اولویت سازمان تبلیغات توجه به حاشیه‌نشینی در کرمانشاه است

وی اولویت امسال سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه را حاشیه نشینی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در فتنه بنزین که سال ۹۸ اتفاق افتاد بیشتر دستگیرشدگان متولد ۷۰، فرزند طلاق و از حاشیه شهر بودند که ما در این مناطق غفلت کردیم و امروز کرمانشاه تنها شهری در کشور است که چهار طرفش حاشیه نشین دارد و با ۳۰ محله حاشیه نشین و جمعیت ۴۰۰ هزار نفری که با مشکلات زیادی روبرو هستند.

این مقام مسوول ایجاد پایگاه‌های اجتماعی را برای طرح توانمندسازی این مناطق بسیار موثر دانست و گفت : با رایزنی‌های صورت گرفته تعداد این پایگاه‌ها را در کرمانشاه از سه به ۲۸ پایگاه افزایش دادیم تا با ارائه خدمات مورد نیاز، مردم را در بیان و حل مشکلات دخیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی از راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی در مناطق اهل سنت برای اولین بار در ایران خبر داد و افزود : برای هر کدام از شهرستان‌های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی مجوز ۲ پایگاه را با محوریت روحانیون اهل سنت گرفتیم تا به دغدغه مردم آن مناطق هم رسیدگی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری برای محلات خودشان و گفتمان‌سازی در محله را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد : ماه گذشته برنامه «محله همدل» را در استان اجرایی کردیم و از همه مردم خواستیم مشکلات و معضلات محلات خود را با راهکارهای موجود استخراج کنند و برای ما ارسال کنند که در نتیجه این برنامه ۲ هزار و ۷۱۴ پیام مردم را دریافت کردیم و از این نظر رتبه هفتم کشور را هم کسب کردیم.

وی بر پیگیری درخواست‌های مردمی تاکید کرد و گفت : همه این نظرها قابلیت اجرایی شدن دارند و بعد از آنالیز در رده‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و تا حصول نتیجه عملیاتی پیگیری و رصد خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی رویکرد جدید سازمان تبلیغات در یک سال اخیر را توجه و برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت : متاسفانه سایر ادارات زحمت‌هایی را در این بخش ها کشیده و می‌کشند اما جزیره‌ای کار کردن و موازی‌کاری باعث شده با جامعه ایده‌آل فاصله داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خلا وجود یک اطلس فرهنگی اجتماعی در استان کرمانشاه حس می‌شود گفت : تا زمانی که این نقشه راه را در اختیار نداشته باشیم همه زحمات کشیده شده هم هدر می‌رود و سازمان تبلیغات هم قصد دارد با هم‌افزایی با سایر ادارات، نشست‌های تخصصی با صاحبان فکر و ایده و پیگیری مصوبات، در این نقشه راه سهیم باشد.

سامان‌دهی هیات‌های مذهبی و درجه‌بندی آنها، اخذ مجوز جذب ۶۰ روحانی برای مناطق محروم، افزایش ۲ مدرسه صدرا در شهرستان‌های سنقر و اسلام‌آبادغرب، راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز و اتاق وضعیت و رصد جهت مقابله به موقع با دشمنان از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی بود که آقای احمدی به آنها اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha