تایید مدارک دانش‌آموزان خارج از کشور نیاز به مجوز آموزش و پرورش دارد

تهران - ایرنا - مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شرط تایید مدارک تحصیلی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس خارج از کشور از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه، اخذ مجوز ثبت نام از این مرکز است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، مهمترین شرط صدور مجوز ثبت نام تایید مدارک دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس خارج از کشور از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امورخارجه است.

در متن اطلاعیه آمده است: اولیای دانش‌­آموزانی­ که قصد ثبت نام در مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه‌های مستقر در تهران را دارند، به دلیل محدودیت قانونی ثبت نام دانش‌آموزان ایرانی در این­گونه مدارس، در صورتی مدارک تحصیلی خارجی آنها از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه مورد تایید قرار خواهد گرفت که مجوز ثبت نام آنها از طریق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور صادر و ابلاغ شود.

در این اطلاعیه نوشته شده است: در غیراین صورت مدارک تحصیلی، بدون دریافت مجوز قانونی، به هیچ وجه اعتبار و ارزش تحصیلی ندارد. درضمن مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه ها در کشور نیز در صورت انجام ثبت نام بدون مجوزهای لازم متخلف شناخته شده و با آنها برابر مصوبات مندرج درآیین نامه تاسیس مدارس اتباع خارجی مصوب جلسه ۷۵۵ به تاریخ ۲۹ آبان ۸۶ برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در ۴۳ کشور ۶۵ شهر و ۹۵ مدرسه ایرانی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha