۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84465360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماز جمعه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 84465360
نماز جمعه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا نماز جمعه این هفته (۱۹ شهریور) در بیرجند برگزار نمی‌شود و اقامه این فریضه در سایر شهرستان‌های استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکانپذیر است.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقامه نماز در فضای باز و با جمعیت مشخص در شهرهای قرمز و نارنجی از الزاماتی است که باید مد نظر باشد و در مرکز استان به دلیل نبود امکان مدیریت جمعیت، نماز جمعه هفته جاری هم برگزار نخواهد شد.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با ائمه جمعه شهرستان‌ها این فریضه عبادی سیاسی در دیگر مناطق استان با بررسی وضعیت و نظر امامان جمعه برگزار می‌شود.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان‌هایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، نمازگزاران و ائمه جمعه نسبت به رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته و حتما مهر و سجاده شخصی به همراه باشند.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام محمد شاکری فردا به عنوان امام جمعه فردوس حضور می‌یابد و از خدمات ۹ ساله حجت الاسلام محمدرضا بابایی تقدیر می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (۱۲ شهریور) هم به جز مرکز استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha