۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84465679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان راه‌اندازی هنرستان دریایی در گمیشان را خواستار شد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به برخی ظرفیت‌های ساحلی و زیرساختی این استان شمالی راه‌اندازی هنرستان دریایی در شهرهای همجوار دریای خزر در این استان از جمله گمیشان را خواستار شد.

هادی حق شناس عصر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گلستان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: گلستان در شرایطی از داشتن هنرستان دریایی محروم است که بیشتر شهرستان های ساحلی ۶ استان دیگر از چند دهه قبل صاحب این مرکز آموزشی هستند.

وی راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در گرگان را دیگر نیاز ضروری گلستان برای تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز استان دانست و خواستار پیگیری در راه اندازی آن شد.

استاندار گلستان همچنین بر ساخت کانون فرهنگی و تربیتی در شهر آق قلا که در سیل سال ۹۸ تخریب شده بود و اختصاص اعتبارات عمرانی برای ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در استان برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

وی با اشاره به این که گلستان دومین استان پرجمعیت روستایی کشور است ادامه داد: باید تلاش شود تا تسهیلات آموزشی بیشتری برای دانش آموزان ساکن روستاهای استان فراهم شود.

 از مجموع جمعیت یک میلیون و و ۸۶۹ هزار نفری گلستان حدود ۴۷ درصد روستایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه از افزایش ۱۱ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی آینده در استان خبر داد و گفت : امسال ۳۸۶ هزار محصل در مقاطع مختلف به تحصیل خواهند پرداخت.

احسان گوهری راد افزود: برنامه استقبال از سال تحصیلی در این استان از اسفند پارسال آغاز شده و تاکنون ۸۵.۹۳ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده، ۹۶ درصد سنجش دانش آموزان انجام شده و ۸۵ درصد معلمان ، کادر اداری و آموزشی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی همچنین خواستار تامین اتوبوس دریایی برای جابجایی دانش آموزان به اردوگاه جزیره آشوراده در شهرستان ترکمن شد و گفت : در حال حاضر برای جابجایی دانش‌آموزان به اردوگاه از قایق استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز این اردوگاه ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

در این نشست سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای همکاری در راه اندازی هنرستان های دریایی و کشاورزی، حمایت مالی در اجرای طرح های آموزشی، ساخت کانون فرهنگی و تربیتی آق قلا قول همکاری داد.

مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این جلسه بر اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش گلستان در تامین زیرساخت‌های موردنیاز آموزشی اعلام آمادگی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم از اجرای طرح نصیب آموزشی یکسان در ۲ شهرستان رامیان و مراوه تپه خبر داد و گفت: این طرح در ۲ شهرستان گلستان به عنوان  ۶۴ منطقه آموزش کشور، در دست اجرا است.

رضوان حکیم‌زاده خواستار نظارت بیشتر رییس شورای آموزش و پرورش گلستان بر اجرای هفت شاخص تحصیلی از جمله نرخ پوشش تحصیلی، نرخ ماندگاری در دوره ابتدایی، میانگین طول دوره تحصیلی و سهم دختران از کل دانش آموزان شد.

نشست با معاونان اداره کل آموزش و پرورش و ملاقات با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برنامه پایانی سفر امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گلستان است.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز پنجشنبه ضمن حضور در مزار شهدای گمنام گرگان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، طی مراسمی جداگانه مدرسه ۶ کلاسه روسای چارقلی در گمیشان، مدرسه ۱۰ کلاسه در آق قلا و مدرسه ۳۰ کلاسه حیات طیبه و ساختمان نماد در شهر گرگان را افتتاح کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه شب به همراه تعدادی از معاونان و مدیران وزارتی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha