الگوی جدید حضور دانش‌آموزان در مدارس ارایه می‌شود

گرگان - ایرنا - سرپرست وزارت‌ آموزش و پرورش با اشاره به طراحی و تدوین الگوی بازگشایی مدارس و ارایه آن از هفته آینده به استان‌ها گفت: تصمیم نهایی در نحوه اجرای آن از سوی مدارس و شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش گلستان‌ اظهار داشت: الگوی متفاوتی برای حضور دانش آموزان در سطح کشور طراحی شده که هفته آینده به مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: در طراحی و الگوی جدید حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان و همکاران، بیش از هر مساله دیگری اولویت اصلی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر به گلستان و افتتاح مدارس مصوبات خوبی از جمله ساخت کانون فرهنگی تربیتی در شهرستان آق‌قلا، کمک به دارالقرآن این شهرستان و اختصاص سهمیه ویژه تبلت به دانش آموزان شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان، احداث زمین ورزشی در یکی از روستای گمیشان اتخاذ شد که پس از حضور در وزارتخانه پیگیری و در دستور کار اجرایی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز با ارائه گزارش از وضعیت ثبت نام دانش آموزان استان و نیروی انسانی، گفت: وجود خبرهای متفاوت و متناقض در خصوص بازگشایی حضوری مدارس در مهرماه، باعث سر در گمی دانش آموزان و اولیا و بی انگیزگی در معلمان و همکاران فرهنگی شده است.

احسان گوهری‌راد در این‌ حلسه  اضافه کرد: کاهش رغبت دانش آموزان دوره دوم متوسطه به خصوص دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم به آموزش های حضوری و عدم تمایل ۱۰ درصد همکاران آموزشی استان نسبت به تزریق واکسن کرونا  و نبود قوانین الزام آور پیرامون این مسأله، آموزش حضوری را دچار چالش خواهد کرد که لازم است برای رفع آن از سوی وزارت آموزش و پرورش چاره اندیشی شود.

جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش گلستان، عصر پنجشنبه با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش، اعضای شورا و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها (به صورت مجازی) پیرامون پروژه مهر و بازگشایی مدارس، در سالن فرهنگ آموزش و پرورش گلستان، برگزار شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش شامگاه چهارشنبه وارد گلستان شد و صبح امروز پنجشنبه با حضور در مزار شهدای گمنام گرگان در تپه نورالشهدا ناهارخوران به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

علیرضا کاظمی سپس با حضور در روستای چارقلی شهرستان‌ گمیشان مدرسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران با ۶ کلاس درس و حضور در شهرستان آق‌قلا مدرسه امام رضا (ع) با ۱۰ کلاس درس را که توسط آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان احداث شده بود را افتتاح نمود.

وی سپس با حضور مجدد در گرگان مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه حیات طیبه سردارشهید حاج‌قاسم سلیمانی واقع در شهرک زیتون مرکز استان را افتتاح کرد.

شرکت در شورای آموزش و پرورش استان و نیز حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گلستان بود.

کاظمی پیش از بازگشت به تهران با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان که ساخت ۱۷ مدرسه در این استان را تقبل کرده، دیدار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha