۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 84467021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصونیت روسیه در برابر کرونا مشروط به واکسیناسیون ۸۰ درصدی جمعیت

مسکو - ایرنا- تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که برای ایجاد مصونیت عمومی در برابر کرونا باید ۹۰ میلیون نفر یا ۸۰ درصد مردم روسیه واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا از مسکو ، گولیکووا که رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه است، روز شنبه اعلام کرد که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، باید تا روز اول ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ماه)، این شاخص (واکسیناسیون ۹۰ میلیون نفر) بدست آید.

به گفته وی تاکنون ۴۶.۵ میلیون نفر در روسیه واکسن کرونا زده اند که به ۳۹.۸ میلیون نفر دو دز واکسن تزریق شده است که اندکی بیش از ۲۵ درصد مردم روسیه است.  

در روسیه چهار واکسن کرونا وجود دارد که اسپوتنیک وی واکسن اصلی است و بخش عمده روسها با این واکسن، علیه کرونا واکسینه شده اند.

در روسیه همانند بسیاری از کشورهای دیگر، دسته ای از مردم از زدن واکسن کرونا خودداری می کنند و ادعا می کنند که تزریق واکسن خطرناک است و ممکن است انسان به بیماری کرونا مبتلا شود.  

دنیس پروتسنکو رئیس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو امکان آلوده شدن افراد واکسینه شده به ویروس کرونا را رد کرد.

به گزارش ایرنا، پروتسنکو روز شنبه به شبکه تلویزیونی روسی ار. ب. کا گفت: این ادعای مخالفان واکسیناسیون کرونا که افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری مبتلا شده اند، غیرمنطقی است.

وی افزود: با تجربه و منطق نمی توانم این ادعا را قبول کنم که انسان ممکن است با واکسن به بیماری کرونا مبتلا شود.  

رئیس بیمارستان کومونارکا مسکو تصریح کرد: به همین دلیل معتقدم که این ادعا در مورد واکسن های کرونا شایعه ای بیش نیست و در واقع برخی خلاف منطق رفتار می کنند.

پروتسنکو گفت: پس از تزریق دز اول واکسن کرونا، بسیاری خود را مصون از کرونا احساس می کنند هرچند که مصونیت لازم دربرابر ویروس کرونا هنوز در بدن ایجاد نشده است و فردی واکسن زده محسوب می شود که ۱۴ روز از تزریق دز دوم واکسن به وی بگذرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha