سروش نوالوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: به رغم این برتری، سطح دانشآموزان ایرانی در اجرای پژوهش و راهنما پایینتر از سایر کشورها است. به دلیل اینکه امکانات کمتری در اختیار آنها است و زمان زیادی برای دروس تئوری صرف میکنند.
وی گفت: پتانسیل تقویت و ارتقای انجام کارهای پژوهشی در میان دانش آموزان وجود دارد اما این کار به اراده جدی برای تغییر مسیر نیازمند است، فرآیند آموزش ساده و پژوهش دشوار است.
سرپرست کمیته داوران ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا یادآور شد: در وهله اول آموزش و پرورش باید بخواهد که مسیر را تغییر دهد و باید در معلمان و کادر علمی مدرسه هم تغییراتی ایجاد شود که این امر نیازمند بازآفرینی است. از سوی دیگر امکانات تقویت امور پژوهشی نیازمند بازآفرینی کادر علمی است.
نوالوری همچنین درباره هدف این جشنواره گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره فراهم کردن فضا برای حضور دانشآموزان در کارهای پژوهشی و مهارتی است.
وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در سطح مخاطبان خود توانسته حداقل امکان فضای ارایه و کسب تجربه دانش آموزان را مهیا کند، افزود: اگر رقابت را از جشنواره نادیده بگیریم، دانش آموزان به راحتی در امور پژوهشی و مهارتی کسب تجربه میکنند.
سرپرست کمیته داوران ششمین جشنواره دانشآموزی ابن سینا ادامه داد: تاکنون در حد توان در جامعه چندهزار نفری تجربه مناسبی به دست آورده ایم. برای تاثیرگذاری بیشتر باید آموزش و پرورش و وزارت علوم کمک کنند تا جامعه هدف جشنواره بزرگتر شود.
معرفی دانشآموزان به شتابدهنده مرکز پژوهشی
نوالوری درباره تاثیر این جشنواره در آینده دانش آموزان شرکت کننده یادآور شد: دانش آموزان فعال را برای تداوم فعالیت به شتابدهنده مرکز پژوهشی معرفی کردهایم. در واقع تجربه ای که افراد در مقاطع کارشناسی ارشد به دست می آورند، با این جشنواره در دوره دانش آموزی فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره بین المللی دانشآموزی ابنسینا ۱۷ شهریورماه کار خود را آغاز کرد.
به گفته مسوولان این جشنواره، امسال ۸۰۰ تیم شامل ۳۲۰۰ دانش آموز، معلم و مدرس راهنما در این جشنواره شرکت دارند و پس از داوری آثار، از برگزیدگان در روز اختتامیه تجلیل خواهد شد.
نظر شما