۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84467761
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در مریوان ضبط شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۲
کد خبر: 84467761
بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در مریوان ضبط شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ۲ تراکتور حامل بیش از ۱۰ تن مقطوعات چوب درختان جنگلی قاچاق در یکی از روستاهای تابعه این شهرستان متوقف شد.

آزاد نامداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هنگ مرزی در روستای "مرانه" مریوان ۲ دستگاه تراکتور حامل مقطوعات چوبی را توقیف کرده و بلافاصله به اداره منابع طبیعی اطلاع می دهند.

وی افزود: بعد از دریافت این خبر نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام و در بررسی های به عمل امده مشخص شد بار این ۲ دستگاه تراکتور از نوع درختان جنگلی قاچاق بوده که بدون مجوز اقدام به حمل آنها کرده بودند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: با هماهنگی نیروهای هنگ مرزی این ۲ دستگاه تراکتور به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال و پرونده تخلف آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی همچنین از توقف یکدستگاه وانت پیکان خبر داد و گفت:‌ ماموران انتظامی مریوان در یکی از مسیرهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه وانت مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کرده و به اداره منابع طبیعی اطلاع دادند.

نامداری افزود: در بازرسی از این وانت پیکان ۴۰ کیسه ذغال که از سوزاندن درختان جنگلی به دست آمده بود کشف و ضبط شد و خودروی وانت به اداره منابع طبیعی منتقل و پرونده تخلف آن جهت ارسال به مراجع قضایی تشکیل شد.

بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در مریوان ضبط شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی در حین گشت زنی در جنگل های روستای "دره وران" این شهرستان ۲ دهنه کوره ذغال گیری را شناسایی و آنها را منهدم و تخریب کردند.

وی افزود: همچنین ۱۰ کیسه ذغال قاچاق که متخلفین اقدام به ذغال گیری از درختان جنگلی کرده بودند را کشف و به اداره منابع طبیعی منتقل کردند و عملیات شناسایی متخلفان در دستور کار است.

وی از طبیعت دوستان و همیاران طبیعت درخواست کرد تمام گزارشات تخریب، تصرف، قطع و ذغال گیری از درختان جنگلی در حوزه این شهرستان را به اداره منابع طبیعی اطلاع داده تا در اسرع وقت نیروهای حفاظت به محل اعزام و موضوع را بررسی کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و یکی از شهرستان‌های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha