به گزارش ایرنا، از آنجا که میزان رشد و توسعه اقتصادی، جایگاه بینالمللی کشورها را رقم میزند، از این رو برای تحقق این امر کشورها میکوشند تا شاخصهای توسعه یافتگی خود را بهبود بخشند و از این طریق در چرخه بهبود وضعیت اقتصادی نقش تأثیرگذاری در صحنه جهانی ایفا کنند.
در این میان صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی و یکی از عمدهترین نهادهای اقتصادی همواره مدنظر عملکرد مسوولان بوده است.
طی سال های طولانی گذشته، با همراهی بخش خصوصی توسعه چتر بیمه ای برای اقشار مختلف در اولویت قرار داشته که در این خصوص، طرح های بسیاری به اجرا درآمد که برخی از آنان در زمان خود، تاثیرگذاری زیادی داشتند.
عملکرد مسوولان انقلاب اسلامی در بخش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان غربی با رشد ۲ برابری میزان بیمهشدگان و توسعه خدمات بیمهای توسط این سازمانها نشان از توجه به رفاه و آسایش مردم در سطح جامعه است.
رشد ۸۷ هزار نفری بیمهشدگان روستایی در آذربایجانغربی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجانغربی گفت: با رشد ۸۷ هزار نفری بیمه شدگان روستایی این رقم به ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ خانوار طی امسال رسیده است.
یونس معزز اظهار داشت: با این آمار تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجانغربی افزایش ۲۰۰ درصدی را در افراد تحت پوشش صندوق نشان میدهد.
وی بیان کرد: همچنین سه هزار و ۷۳۵ خانوار روستایی آذربایجانغربی از مستمری بازماندگان تحت تکفل و مستمری از کارافتادگی بهرهمند شدهاند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجانغربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیبپذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.
یک میلیون نفر از جمعیت آذربایجانغربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
مدیرروابط عمومی تامین اجتماعی آذربایجانغربی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان وجود دارد.
ناصر اکبری افزود: این تعداد در بخشهای بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت میکنند و از خدمات این سازمان بهرهمند میشوند.
وی ادامه داد: تعداد مستمری بگیران این بیمه نیز در آذربایجانغربی بیش از ۱۳۲ هزار نفر است و این امر نشان از توجه امقلاب اسلامی به رفاه اجتماعی است.
حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجانغربی دفترچه سلامت دارند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانغربی گفت: حدود ۲ میلیون نفر از مردم این استان از خدمات بیمه سلامت بهرهمند هستند،
فریده جعفری با اشاره به اینکه بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش انقلبا اسلامی است، تاکید کرد: این بیمه در کنار صندوقهای بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهرهمند شدهاند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
وی ادامه داد: بیمهشدگان سلامت استان آذربایجان غربی از خدمات یکهزار و ۲۵۸ موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد این سازمان بهره میبرند.
توسعه خدمات الکترونیک بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانغربی با اشاره به اینکه اجرای طرح نسخهنویسی الکترونیک نیز آغاز شده است، گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچهها و نسخه نویسی الکترونیک با هدف کاهش هزینهها، حذف کاغذ، بهرهوری بیشتر و خدماترسانی بهتر اجرا میشود.
جعفری ادامه داد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخهها به طور همزمان توسط سامانه انجام میشود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسهها را کوتاهتر میکند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح گام بزرگ به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است، ادامه داد: اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد شامل نسخهنویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاقسنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی است.
کاهش مراجعه حضوری بیمهشدگان تامین اجتماعی با الکترونیکی کردن خدمات
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانغربی نیز با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعههای حضوری از جمله اهداف و برنامههای مهم تامین اجتماعی است، گفت: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمترسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، ۴۰ نوع خدمت این سازمان به صورت غیرحضوری در این استان به متقاضیان عرضه میشود،
مقصود مقدمیکیا افزود: خدمات سابقهای دفترچههای تامین اجتماعی، حمایتهای کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکانپذیر است.
وی با اشاره به سایر خدمات سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی، ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبههای کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.
وی گفت: همچنین جهت دریافت تعهد کسر اقساط نیازی به مراجعه حضوری به شعب نبوده و سامانه غیر حضوری سازمان به نشانی Eservices.tamin.ir تعهد کسر اقساط و کدپیگیری را صادر میکند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانغربی تاکید کرد: متقاضیان برای ادامه میتوانند با مراجعه به بانک و ارائه کد پیگیری سایر مراحل بانکی را انجام دهند.
وی بیان کرد: همچنین اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوه و به صورت شبانهروزی آماده خدماترسانی است.
توسعه خدمات الکترونیک بیمهای با تلاش دولت تدبیر و امید
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی گفت: در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب، بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمهشدگان با استفاده از یکی از روشهای جایگزین و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir و eservices.tamin.ir انجام میشود.
صادق اسمعیلزاده افزود: سامانههای چهار گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد، دارا بودن یا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر میکند.
وی اظهار داشت: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیشبینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام میشود.
وی بیان کرد: در صورتی که بیمه شده و مستمریبگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان تامیناجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
وی تاکید کرد: این امر با هدف حذف تدریجی دفترچههای درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان به شعب و کارگزاریهای رسمی سازمان صورت گرفته است.
بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمانهای بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، عنوان بزرگترین سازمانهای بیمه گر کشور در استانهای مختلف را در اختیار دارد و انقلاب اسلامی با توجه به این سازمانهای بیمهگر و توسعه خدمات آنها چتر حمایتی خود را گسترش داده است.
نظر شما