به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، کاظم نظمده افزود: بیشترین پیامهای ارسالی سامانه ملی دیدهبان به ترتیب از استانهای تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.
وی در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیدهبان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته گفت: یکی از اهداف اساسی راهاندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامهریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروههای هدف است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیدهبان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرحریزی کردیم، افزود: یکی از مراحل به صورت آنی است یعنی در مواقع آتشسوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدتزمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیتهای فوریست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام میشود.
وی با اشاره به ۲۰۹۲ مورد پیام ثبتشده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیدهبان در مردادماه ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: از این تعداد یکهزار و ۵۲۳ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۷۷ پیام از طریق صندوق صوتی، ۱۴۴ پیام از طریق سایت دیدهبان و ۱۴۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.
به گفته نظمده، مهمترین موضوعات پیامهای ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخشنامهها و دستورالعملها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین، وام اشتغال توانبخشی و صدور کارت معلولیت بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۳ درصد پیامها مربوط به راهنمایی و ارشاد توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیامها به ترتیب از استانهای تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیامهای ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توانبخشی، حقوق و مزایا پرسنل میباشد. همچنین با توجه به افزایش قیمتها و تورم موجود تمامی توانخواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.
وی از تدوین شیوهنامه ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع خبر داد و در پایان یادآور شد: از تمام پیامهای ثبتشده ۹۸ درصد پاسخ داده شده و ۲ درصد در دست اقدام است.
براساس این گزارش، سامانه ملی دیدهبان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفنهای ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروههای هدف افزایش داده است.
به گزارش ایرنا، سامانه دیده بان بهزیستی با شماره ۱۴۸۲ آذرماه سال ۹۹ راهاندازی شد و مردم و جامعه هدف بهزیستی میتوانند درخواست ها، شکایات، پیشنهادات، گزارشها و ایدههای خود را از طریق سرشماره ۱۴۸۲ با کارشناسان این سازمان مطرح کنند.
نظر شما