سالانه ۸۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در خراسان جنوبی انجام می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: سالانه ۸۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در نقاط شهری استان با نظارت مهندسان این مجموعه انجام می‌شود و این ساخت و سازها غیر از طرح‌های مسکن مهر و ملی است.

حسین عباسی روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: تلاش ما در نظام مهندسی ساختمان این است که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، مسکن باکیفیت ساخته و تحویل مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما ارتقای دانش مهندسی است گفت: ۶۰۰ گروه ارزیابی ساخت ساختمان‌ها را سالانه در استان ارزیابی می‌کنند و به تخلفات مربوط در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است اضافه کرد: خراسان جنوبی از جمله استان‌های زلزله‌خیز کشور است و در ۷۰ سال اخیر از هفت زلزله مرگبار سه زلزله در خراسان جنوبی رخ داده است.

وی گفت: از مباحث ۲۲‌گانه مقررات ملی ساختمان که برخی از موارد آن مربوط به زلزله است، روی این موضوعات تمرکز زیادی داریم تا تلفات کمتری داشته باشیم.

عباسی افزود: ساخت و ساز در خراسان جنوبی با کیفیت بالا اجرا می‌شود و از متوسط کشوری ۲ و سه مرحله بالاتریم البته با ایده‌آل فاصله داریم.

وی بیان کرد: در ساخت و سازهای ملی هم همیشه کنار دولت بودیم و در طرح‌های اقدام ملی مسکن شهرستان‌های طبس و بیرجند، مهندسان با ۵۰ درصد حق‌الزحمه بر روند اجرای طرح‌ها نظارت می‌کنند و نظارت برخی ساخت و سازها برای افراد نیازمند هم به صورت رایگان انجام شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ساختمان اداری این سازمان گفت: این ساختمان با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: مهمترین هدف از احداث این بنا که با مصالح بومی احداث شده، ارتقای سطح خدمات به مراجعان است.

عباسی شمار اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی را ۲ هزار و ۸۶۰ عضو ذکر کرد و گفت: ۵۰ درصد این اعضا فعال هستند و خدمات مهندسی را در هفت رشته به مردم ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha