به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در اولین جلسه شورای معاونین این سازمان اظهار داشت: تامین اجتماعی سازمان بسیار گستردهای است و شرایط خاصی دارد، لذا باید از همه فرصتها استفاده کنیم تا زمینه برای ارائه خدمات مناسبت و شایسته به ذینفعان فراهم شود.
وی گفت: اساس تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی تحقق عدالت است و این موضوع در کشور ما یک اصل اولویت دار محسوب می شود. لذا برای هر تغییر و تحول در این سازمان تحقق عدالت را پیگیری میکنیم.
وی ادامه داد: سه محور اصلی تعیین کردهایم تا به وسیله آن سیستم راهبری شود و همچنین برنامهها و اقدامات مورد ارزیابی قرار گیرد. این محورها "تحول"، "عدالت" و" اعتماد" است.
موسوی با بیان اینکه محور تحول را در "تحول در چشم انداز"، "تحول در جهت گیریها و سیاستها" و" تحول در روندها و اقدامات اجرایی" تعریف کردهایم، گفت: از تمامی متخصصان داخلی سازمان و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و همچنین خارج از سازمان کمک گرفته تا افق آینده این مجموعه را بازطراحی کنیم. ممکن است برخی از تحولها در جهتگیریها و سیاستها مربوط به اسناد بالادستی، دولت و مجلس شورای اسلامی باشد که حتماً با آنها تعامل خواهیم داشت. همچنین تحول در روندها و اقدامات اجرایی را نیز دنبال میکنیم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه آخرین نسخه در سطح کلان در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، نظام چندلایه است، اظهار داشت: وظایف این سازمان در این نظام مشخص و چالشها معین است، از این رو باید به مسئولیت خود توجه کافی کنیم.
موسوی با تاکید بر رعایت تحقق عدالت اجتماعی در تمامی برنامههای سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان باید به آنچه که شایسته است، برسند. برای این منظور زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری که ما را به عدالت میرساند، تکمیل خواهد شد.
وی اعتماد را از دیگر اولویتهای خود در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: لازم است، ضرایب کارایی و اثربخشی را به نحوی بالا ببریم که اعتماد حاصل شود. شعار را به عمل تبدیل میکنیم تا رضایت و در پی آن اعتماد شکل گیرد. رضایت مولد اعتماد و سرمایه اجتماعی میشود.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم از دانش مدیران قبلی و کارشناسان نیز بهره بگیریم، گفت: براساس خرد جمعی تصمیم گیری خواهیم کرد.
موسوی اظهار داشت: به زودی با هر معاونت و واحد جلسات تخصصی برگزار خواهد شد و در این جلسات به بررسی ۶ محور اساسی برای تدوین برنامه تحول در هر حوزه میپردازیم. از مدیران انتظار میرود آخرین وضعیت هر حوزه را مشخص و فرصتها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف آنها را تبیین کنند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در محور دوم، آخرین وضعیت هر بخش نسبت به برنامه مصوب تعیین شود. محور سوم، چالشهای اولویتدار و مسائل اصلی و در محور چهارم برای رفع آنها برنامه و راهحل تعریف شود. برای محور پنجم نیز برشهای استانی چالشها و اولویتها ارائه شود.
وی همچنین به عنوان آخرین محور موضوع آیندهنگاری و نگاشت آینده را در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: موضوع تامین اجتماعی با امنیت ملی گره خورده است و باید آینده نگاری در بخشهای مختلف را مرور کنیم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مصمم هستیم جهش انقلابی در همه حوزههای این سازمان با همکاری و مشارکت کارکنان و متخصصان ایجاد شود، گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که "ما میتوانیم" را احیا کند. در سازمان تامین اجتماعی نیز با استفاده از ظرفیتهای داخلی مشکلات را رفع میکنیم.
در پایان جلسه موسوی حضور عملیاتی و عدم غفلت از استانها و همراهی بیشتر با حوزه عمل را از مدیران ستادی مطالبه و خواستار شده و معاونین و مدیران حاضر نیز به ارائه گزارش پرداختند.
به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰ از سازمان تامین اجتماعی خداحافظی و میرهاشم موسوی به عنوان سرپرست جدید این سازمان منصوب شد.
مدیرکل ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل ستادی سازمان بیمه سلامت، عضو هیات مدیره صندوق بیمه عشایر و روستائیان کشور و معاونت برنامهریزی و اداری مالی کمیته امداد از جمله سوابق میرهاشم موسوی است.
۱۳۵۲
نظر شما