زاهدان ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌تر شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 84469497
زاهدان ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌تر شد

زاهدان - ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کمینه دمای زاهدان صبح امروز دوشنبه به ۱۱.۹ درجه سلسیوس رسید که هشتمین مرکز استان خنک کشور شد و سردترین دمای این شهر در ۱۵۸ روز اخیر است.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دمای امروز زاهدان حدود ۱۰ درجه سردتر از خنک ترین دمای ماه گذشته این شهر است.
وی افزود: حاکمیت جریانات شمالی و ریزش هوای سرد از عرض بالا و بازتابش شبانه از مهمترین دلایل کاهش دمای امروز زاهدان است که انتظار می‌رود برای ۲ روز آینده نیز دمای این شهر در همین محدوده‌ها قرار گیرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خنک‌ترین دمایی که تا پیش از این از ابتدای امسال تا کنون در زاهدان ثبت شده ۵.۲ درجه سلسیوس بود که سوم فروردین رخ داده است.
وی تصریح کرد: با وجود کاهش دمای قابل توجه در زاهدان، در نواحی جنوبی استان همچنان دماهای تابستانه در حال تکرار است به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته قصرقند با دمای ۴۴.۹ درجه سلسیوس دومین شهر گرم کشور شد.
حیدری اظهارداشت: علاوه‌بر این در شبانه روز گذشته بیشینه دمای چهار شهر ایرانشهر، راسک، دلگان و نیکشهر بین ۴۱ تا ۴۳ درجه سلسیوس شد.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه مهمترین پدیده جوی استان در چهار روز پیش رو است که در شمال استان جریان دارد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان در بعدازظهرها شاهد غبار محلی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha