۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84469621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نصب یک هزار و ۵۰۰ متر سایبان روی مزارع دره شهر

ایلام - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: یک هزار و ۵۰۰ متر سایبان برای اولین بار در استان بر روی مزارع این شهرستان نصب شده است.

طیار فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سایبان ها بر روی مزارع صیفی و سبزی این شهرستان به منظور تعدیل گرمای هوا قرار گرفته است.

وی افزود: این سایبان ها از جنس توری فید بوده و مزارع و درختان را از گرمای آسیب زای تابستان، تگرگ، بارش شدید، باد و یا گرد و غبار محفوظ می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر ادامه داد: گرما یا سرما باعث ایجاد اختلال در فرآیند فتوسنتز و عملکرد گیاه شده که ایجاد و نصب سایبان موجب تعدیل در شدت گرما یا سرما می شود.

فیلی اضافه کرد: این سایبان ها برخلاف گلخانه ها نیاز به کنترل دما، صرف انرژی برق، تهویه و سایر امکانات و تجهیزات ندارد و برخلاف گلخانه، مزرعه محصور نیست، بلکه هوا آزادانه در اطراف مزرعه جریان دارد.

وی در خصوص مزایای نصب سایبان توضیح داد: علاوه بر حفاظت گیاه و محصول مزرعه از سرما یا گرما و دیگر پدیده های جوی، باعث کنترل و دفع آفات، مانع هجوم حشرات یا پرندگان و نیز کاهش تبخیر آب نیز می شود.

فیلی درباره محصول این مزارع نیز یادآور شد: محصول این مزارع زودرس با حفظ کیفیت است و همچنین مقدار ثمردهی این مزارع سه برابر دیگر مزرعه ها است.

وی گفت: به عنوان مثال در مزارع خیار فاقد سایبان میزان محصول نهایی بین ۲۵ تا ۳۰ تن است در حالیکه یک مزرعه خیار دارای سایبان ۹۰ تن محصول می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha