«یوسف سعیدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فعالیت ها با استفاده از قابلیت های موجود در شبکه شاد در سه هزار و ۱۹۵ کانال و گروه متناسب با علاقه مندی و نیازهای دانش آموزان اجرا شد.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت های کرونایی اجرای برنامه های اوقات فراغت به صورت غیر حضوری در قالب پویش «#در_خانه_بمانیم» و با شعار "هر دانش آموز یک مهارت" و تحقق ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین بود.
سعیدی ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت تابستانه، در سطح مدارس، دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی تربیتی، مجتمع های ورزشی، پژوهش سراها و سایر مراکز دانش آموزی تشکیل شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد مهارت آموزی و متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان تدارک دیده شده بود.
وی با اشاره به نقش خانواده ها در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: در شرایط کرونایی که برگزاری حضوری کلاس ها محدود است، هر خانه توانست نقش یک پایگاه اوقات فراغت را داشته باشد.
سعیدی استفاده بهینه از فضای مجازی در برنامه های اوقات فراغت را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: شبکه شاد ظرفیت خوبی را برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب برنامه ها به صورت مجازی ایجاد کرد.
در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نزدیک به ۲۹۶ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی همدان به صورت مجازی تحصیل کردند.
نظر شما