تداوم روند کاهشی آمار بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - تداوم روند کاهشی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گلستان، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی در کلاله، آغاز مسابقات استانی قرآن کریم، توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر در قالب پویش همکلاسی مهربان و کشف زمین خواری پنج میلیارد ریالی در آق‌قلا از مهمترین اخبار روز سه‌شنبه این استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان با کاهش ۳۲ نفری در ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون به ۵۵۴ نفر رسیده است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۱۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۸ نفر با کمک دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

وی اظهارداشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله و حضور نیافتن در مکان‌های بسته و پرجمعیت از راهکارهای کاهش ابتلا به کروناست.

**

رییس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷ شکایت در حوزه باربری توسط سامانه ۱۴۱ ثبت شده که بیش از ۹۴ درصد از این شکایات پیگیری و به نتیجه رسید.

محسن یازرلو افزود: رسیدگی به مطالبات و مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بار یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان است.

وی اظهارداشت: به استناد گزارش ماخوذه از سامانه کارت هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده باری اعم از سبک و سنگین با میانگین سنی ۴۲ سال و همچنین بیش از ۱۱ هزار ناوگان باری سبک و سنگین با متوسط عمر ۱۷ سال در گلستان مشغول فعالیت هستند.

**

استاندار گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت مسافرتی همسفران گفت: مقدمات سفر هوایی مسیر گرگان_نجف_گرگان در اربعین با هدف استفاده مسافران عراقی از ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان و تسهیل در بهره گیری زوار استان از زیارت عتبات عالیات در حال انجام است.

هادی حق شناس توسعه پروازهای خارجی را در رشد و توسعه استان موثر دانست و افزود: برنامه ریزی برای برقراری سفر هوایی گرگان_استانبول_گرگان در دستورکار قرار دارد.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از امروز در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادآور شد: مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور ۴۵۰ شرکت کننده در ۱۰ رشته در ۲ منطقه غرب به مرکزیت گرگان و شرق به مرکزیت گنبدکاووس برگزار شده بود.

وی افزود: ۵۰ خانم و ۷۰ آقا در مرحله شهرستان برگزیده به مرحله استانی راه یافتند.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در قالب طرح پویش همکلاسی مهربان ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر و لباس بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.

احسان گوهری راد افزود: این بسته‌های کالایی در بین دانش آموزان نیازمند ۱۴ شهرستان توزیع خواهد شد.

**
فرماندار کلاله گفت: همراهی خوب نیکوکاران در این شهرستان منجر به تهیه و توزیع بیش از ۱۶ هزار بسته مواد غذایی و حدود ۲۰۰ هزار وعده غذای گرم میان نیازمند از ابتدای درگیری با بیماری کرونا تاکنون شده است.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: این کمک‌ها تا پایان بیماری منحوس کرونا در شهرستان ادامه خواهد داشت.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۹ سارق سابقه دار در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات پلیس به ۵۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: در پاکسازی ۱۱ پاتوق محل تجمع مجرمان ۳۶ خرده فروش موادمخدر دستگیر و ۲ کیلو و ۴۷۱ گرم مواد افیونی از آنان کشف شد.

وی ادامه داد: کشف سه قبضه سلاح غیرمجاز، پلمب پنج واحد صنفی متخلف، توقیف ۱۶ دستگاه موتورسیکلت و خودروهای پلاک مخدوش و دستگیری ۱۰۰ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی از دیگر موفقیت‌های طرح مذکور است.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی محل دپوی سبوس احتکار شده در این شهرستان را شناسایی کردند.

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از انبار مربوطه موفق به کشف ۴۰ تن سبوس احتکاری به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند.

**

فرمانده انتظامی آق‌قلا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ اکبر سجادی افزود: کارشناسان پلیس آگاهی با همکاری نمایندگان منابع طبیعی آق قلا در بازدید از محل مورد نظر هزار مترمربع زمین تصرف شده به ارزش پنج میلیارد ریال را کشف کردند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضایی زمین تصرف شده خلع ید و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

**

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: عصر امروز با برگزاری مراسم کشوری به صورت ویدئو کنفرانسی از ۱۲ جنگلبان و همیار طبیعت نمونه استان قدردانی شد.

عبدالرحیم لطفی افزود: این جنگلبانان در شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان بیشترین امتیاز را کسب کردند و همیاران برتر طبیعت نیز در حوادثی مانند آتش سوزی عرصه‌های جنگلی، قاچاق چوب و همینطور درختکاری عملکرد قابل تقدیر داشتند.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، تیم کیان شنای استان عنوان نایب قهرمانی مسابقات شنای آب‌های آزاد کشور در رده سنی زیر ۲۰ سال به میزبانی مازندران را کسب کرد.

این مسابقات روز گذشته با عنوان جام شروعی دوباره به مناسبت هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت شهید شاخص ورزش کشور حسن فقیهی جویباری به میزبانی هیات شنای استان مازندران در شهرستان نوشهر برگزار شد.

هومر عباسی، مهدی سوخت سرایی و پدرام کشمیری اعضای تیم گلستان بودند.

**

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: امروز ۲۴ هزار و ۵۳۷ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.

علی باقری افزود: با تزریقات امروز، مجموع تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان به ۸۴۲ هزار و ۳۸۰ دُز رسید.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۷۲ هزار و سه نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۲۷۰ هزار و ۳۷۷ گلستانی تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف واکسیناسیون در گلستان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، گفت: نوبت اول واکسن کرونا به ۴۴ درصد و نوبت دوم به بیش از ۲۰ درصد از جامعه هدف استان تزریق شده است.

**

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای عملیات مرمت و بازسازی برج رادکان کردکوی از ابتدای تابستان سال جاری خبر داد و گفت این عملیات تا احیا بخش های آسیب دیده تداوم خواهد داشت.

سارا  اخوت در حاشیه بازدید از کارگاه مرمت برج رادکان در شهرستان کردکوی به خبرنگاران گفت:  آجرهای اولیه برج رادکان شهرستان کردکوی از دیگر استان های کشور برای مرمت بخش های آسیب دیده بنا تهیه و در حال بارگزاری است .

وی گفت:در سنوات گذشته هم در چندین نوبت اقدام به مرمت بخش‌های آسیب‌دیده این بنا شد اما ازآنجایی‌که مرمت امری مداوم و مستمر است وزارتخانه متبوع در سال ۱۳۹۹ هم از محل اعتبارات ملی مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به منظور مرمت بنای مذکوراختصاص داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گلستان افزود :با توجه به تخریب جداره بیرونی و ازاره‌های این بنا، مصوب شد این اعتبار در این فصل به مرمت بخش‌های آسیب‌دیده اختصاص یابد.

اخوت اضافه کرد: آجرهای اولیه بنا ۲۳ در ۲۳ به ضخامت ۵/۴ سانتی متر است که توانستیم این نوع آجر را از دیگر استان های کشور تهیه کنیم
اخوت ادامه داد:برج رادکان کردکوی یکی از بناهای تاریخی پراهمیت در سطح استانی و ملی است که مورد توجه و حساسیت ویژه اساتید و کارشناسان میراث‌فرهنگی و حوزه مرمتی کشور و استان است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پایان اطمینان داد که در عملیات مرمت این اثر مهم و تمامی آثار تاریخی استان گلستان بیشترین دقت و حساسیت لحاظ می‌شود.
به گزارش ایرنا ، میل رادکان به عنوان دومین برج آجری استان بعد از میل گنبد قابوس، در روستایی به نام رادکان در حوزه شهرستان کردکوی قرار دارد.
برج رادکان در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ به شماره ۱۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha