۹ نفر در کردستان از قصاص نجات یافتند

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبر: 84471502
۹ نفر در کردستان از قصاص نجات یافتند

سنندج‌ - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: امسال با تلاش دادگستری ۹ محکوم به قصاص در استان از اجرای این حکم نجات یافتند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود دادگستری در مصالحه و جلب رضایت اولیا دم در پرونده های قتل عمد، از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فقره پرونده قتل در استان منجر به صلح و سازش و گذشت اولیاء دم شده است .

وی اضافه کرد: این زندانیان در سال‌های گذشته مرتکب قتل عمد شده بودند و پس از رسیدگی های قضایی، حکم قصاص نفس آنها در محاکم کیفری استان صادر شده بود.

رییس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات به دادگستری، مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شود ، افزود : مدیران ، قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان نیز به صورت جدی به دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری در جامعه است.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده مرحومین که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتلین نادم، زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha