دریافت ۲۷۵ فیلم دانش‌آموزی در دبیرخانه فیلم رشد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84472227
دریافت ۲۷۵ فیلم دانش‌آموزی در دبیرخانه فیلم رشد

تهران- ایرنا- رییس گروه برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: تعداد ۲۷۵ فیلم کوتاه دانش‌آموزی ارسالی از طرف اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای شرکت در بخش ملی پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد دریافت شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، روح الله مالمیر افزود: پیرو همکاری‌های هر ساله اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با دبیرخانه فیلم رشد، در این دوره از جشنواره ۲۷۵ فیلم از طرف کارشناسی فیلم و هنرهای نمایشی اداره کل مربوطه در دبیرخانه فیلم رشد واصل شده است که به زودی در چرخه بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها در سه قالب داستانی، پویانمایی و مستند هستند که در بخش داستانی ۱۰۵ فیلم، در بخش پویانمایی ۹۱ فیلم و در بخش مستند ۷۹ فیلم دریافت شده است.

مالمیر در خصوص جزییات بیشتر بخش دانش‌آموزی گفت: بر اساس آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد فیلم‌های دانش‌آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه از دو طریق برای دبیرخانه فیلم رشد ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: روش اول فیلم‌هایی است که توسط کارشناسی فیلم و هنرهای نمایشی وزارت متبوع در اختیار دبیرخانه قرار می‌گیرد و روش دوم فیلم‌هایی است که توسط دانش‌آموزان متوسطه دوم به طور مستقیم برای جشنواره فیلم رشد فرستاده می‌شود.

مالمیر خاطرنشان کرد: فیلم‌های ارسالی از طرف کارشناسی فیلم و هنرهای نمایشی قبلاً مراحل مدرسه، منطقه، استان و کشوری را پشت سر نهاده‌اند و پس از آن وارد رقابت بخش ملی جشنواره فیلم رشد می‌شوند. سایر فیلم‌های دانش‌آموزی که به طور مستقیم برای دبیرخانه ارسال می‌شود پس از بررسی‌های لازم و احراز شرایط موجود در آئین نامه، وارد چرخه بررسی می‌شوند.

رییس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ادامه داد: «همه دانش‌آموزانی که قبلاً آثارشان از طریق استان‌ها به مرحله کشوری سی و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» ارسال شده است نیازی به ارسال اثر خود برای دبیرخانه فیلم رشد ندارند، اما ضروری است تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ به نشانی eff.roshd.ir مراجعه و فیلم خود را در سامانه جشنواره فیلم رشد ثبت‌نام کنند.

وی افزود: پس از ثبت‌نام در سامانه، برای هر فیلم یک کد رهگیری صادر می‌شود که لازم است این کد توسط کارشناسی فیلم و هنرهای نمایشی و یا توسط خود دانش‌آموز به دبیرخانه فیلم رشد اعلام شود.

مالمیر در خصوص مدارک و مشخصات مورد نیاز دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه جشنواره فیلم رشد تأکید کرد: فقط دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم نظری، فنی و حرفه‌ای، هنرستانی و کاردانش مجوز ثبت‌نام و شرکت در بخش دانش‌آموزی را دارند و در هنگام ثبت‌نام ضروری است که فرم «دال» موجود در سامانه را با دقت بر اساس اطلاعات موثق تکمیل کنند.

 مهلت ثبت‌نام در پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از نهم شهریورماه آغاز شده و علاقمندان تا تاریخ پانزدهم مهرماه فرصت دارند با مراجعه به نشانی eff.roshd.ir در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

شماره تلفن‌های دبیرخانه پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد ۸۷۱۹۶۵۶۳ – ۸۷۱۹۶۵۵۷ - - ۸۸۳۰۱۴۷۹ (۰۲۱) در روزهای فعال از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده پاسخگویی به سؤالات شرکت کنندگان است. همچنین نشانی الکترونیکی eff.roshd@oerp.ir آماده دریافت پیام‌های مکتوب فیلم‌سازان ‌خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha