معلمان بازنشسته یزد رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شدند

یزد- ایرنا- جمعی از معلمان بازنشسته روز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، پیگیری مشکلات و مطالبات خود را خواستار شدند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت خطاب به محمد صالح جوکار آمده است: با قدردانی از اعلام وصول لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، درخواست بازنشستگان کشوری و لشکری به شرح ذیل حضورتان تقدیم می‌شود تا نسبت به بررسی و پیگیری آن اقدام شود . 

حالت لایحه با توجه به وضعیت نابهنجار و اسفبار معیشتی بازنشستگان کشور و تورم لجام گسیخته موجود برای سرعت در ترفیع حال آنان از حالت عادی به صورت دو فوریتی اصلاح و تغییر یابد و اصلاح ماده یک و تبصره‌های آن به شرح ذیل مورد انتظار است. 

در قسمت انتهای ماده یک سطر آخر به جای کلمه بیشتر ( کمتر) نوشته شود و ماده اصلاحی به این شرح باشد، ماده (۱)اصلاحی: حقوق کلیه بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با سی سال سابقه از تاریخ تصویب این قانون توسط هیات وزیران به نحوی تعیین شود که از( ۹۰) درصد حقوق و فوق العاده‌ها و سایر اقلام مشمول کسور بازنشستگی شاغل سی سال خدمت مشابه در همان دستگاه کمتر  نباشد.

ب) در انتهای تبصره یک عبارت زیر اضافه  شود: مشروط بر اینکه با تثبیت این تبصره‌ها، مبانی تشکیل دهنده حقوق و مزایای بازنشستگان از حداقل ۹۰ درصد امتیازات عوامل و مبانی تشکیل دهنده حقوق ثابت و فوق العاده‌ها و اقلام مشمول کسور شاغلین مندرج در فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری یا عوامل مشابه در سایر آیین نامه‌های استخدامی خاص مصوب مراجع قانونی کمتر نشود.

ج) در قسمت انتهای  تبصره سه ماده (۱) سطر آخر به جای کلمه بیشتر ( کمتر) نوشته شود. 

تبصره سه ماده(۱) اصلاحی: چنانچه امتیازات یا درصد عوامل و مبانی تشکیل دهنده اقلام مشمول کسور بازنشستگی حقوق شاغلین، طبق مقررات و مصوبات و با تایید سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور تغییر یابد و حقوق بازنشستگان در همان سال و به صورت همزمان متناسب با این  تغییرات بنحوی ترمیم گردد که از (۹۰) درصد موضوع این ماده کمتر نباشد.

طی سال‌های اخیر بارها بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد با حضور در مقابل استانداری و شعبه کانون بازنشستگان بر رسیدگی به مطالبات خود تاکید کردند.

استان یزد ۱۵ هزار فرهنگی بازنشسته و حدود ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در حال تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha