۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۳۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84473173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک قرقبان برای هر ۶ هزار هکتار جنگل در چهارمحال وبختیاری وجود دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیروی در بخش حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: هم‌اکنون به ازای هر ۶ هزار هکتار جنگل یک نفر نیروی حفاظتی مشغول فعالیت است.

سید اسماعیل صالحی روز پنجشنبه در آیین نامگذاری یک خیابان به نام جنگلبان در جونقان شهرستان فارسان افزود: هم‌اکنون به ازای هر ۳۰هزار هکتار مرتع یک نفر نیروی حفاظتی مشغول حفاظت است که در مقایسه با میانگین استاندارد در کشورهای توسعه یافته، این سطح فاصله زیادی دارد و برای افزایش ضریب حفاظتی باید این سطوح به ازای هر ۲ هزار هکتار جنگل و هر پنج هزار هکتار مرتع یک نیروی حفاظتی فعال باشد که این امر به دلیل کمبود اعتبارات امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: نیروی حفاظتی و قرقبان جنگل و مرتع در استان با توجه به سخت‌گذر بودن برخی مناطق و کمبود امکانات و تجهیزات با تمام توان در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش می کنند.

صالحی گفت: فعالیت و خدمات جنگل‌بانان و محافظان طبیعت در پاسداری از مهمترین میراث و امانت نسل‌های آینده یعنی عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع که نقش اساسی در امنیت حیاتی انسانها و توسعه پایدار کشور دارند، قابل تقدیر است.

وی گفت: جنگل‌بانان ایثارگران بی‌نام و نشانی هستند که در شرایط سخت سرما، گرما، شب و روز جان و آسایش خود را به خطر انداخته تا جنگل‌ها و مراتع برای نسل‌های آینده محافظت شود و باقی بمانند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: نامگذاری خیابان به نام جنگلبان در راستای ارج نهادن به خدمات آنان و زنده نگهداشتن این نام در بین مردم  و بالا بردن ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین اقشار جامعه است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha