تحول در دادسراها باید با نگاه نوآورانه دنبال شود

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: تحول در دادسراها باید با نگاه نوآورانه در اجرای سیاستها دنبال شود.

غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب کشور افزود: اقدامات تحولی به صورت مستمر باید مورد رصد، ارزیابی و تصحیح قرار گیرد تا تعالی در روند تحول محقق شود.

وی همچنین بر لزوم اجرای دقیق سیاستهای ابلاغی از سوی دستگاه قضایی توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستانها با نگاه تحولی و تعالی بخش تاکید کرد.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه نهاد دادسرا در مبارزه با جرایم و مفاسد ادامه داد: از دادستانهای عمومی و انقلاب شهرستانهای استان خواسته شده در چارچوب موازین قانونی و مبانی شرعی از تمام ظرفیتها برای پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه، حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران، صیانت از حقوق و آزادیهای مشروع، مبارزه با مفاسد و مظالم، مقابله با انحصار، تبعیض، رانت، احتکار و قاچاق استفاده کنند تا شاهد امیدآفرینی در میان مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی باشیم.
وی گفت: کاهش جمعیت کیفری از مهمترین سیاستهای مجموعه قضایی استان است، مسوولان حوزه‌های قضایی به ویژه دادستانها باید با حضور مستمر در زندانها ضمن بررسی مشکلات موجود نظارت مستمر بر حُسن اجرای قانون در زندانها و اماکن تامینی و تربیتی داشته باشند.

بیستمین همایش سراسری دادستان‌های عمومی، انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت، ۲۵ شهریور ماه با حضور رییس قوه قضاییه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد که ۴۳۰ دادستان به صورت تصویری در این همایش شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha