چهار هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می شوند

یاسوج - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار رزمنده پیشکسوت این استان همزمان با سراسر کشور در آیینی تجلیل می شوند. 

به گزارش ایرنا، سرهنگ امیرعباس آسمند روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت:  زمان آغاز این آیین در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ساعت هفت و نیم صبح ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰ و مکان آن نیز سالن حکیم  جرجانی است. 

وی افزود: این تعداد رزمنده پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۶ ماه در جبهه حضور داشته و تاکنون نیز تجلیل نشده اند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حسین کلانتری استاندار، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح و آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این آیین سخنرانی می کنند. 

سرهنگ آسمند عنوان کرد: هشت عنوان کتاب تهیه و چاپ شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و با موضوع دفاع مقدس شامل تاریخ شفاهی، اسنادی، خاطره و زندگینامه فرماندهان و رزمندگان در این آیین رونمایی می شود. 

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کشور برگزاری آیین تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت به  صورت ویدئوکنفرانس و با حضور و سخنرانی رییس جمهوری است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس نماد مقاومت جانانه ملت  ایران در برابر دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است. 

سرهنگ آسمند اظهار داشت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقتدریم» بوده و ۱۶۶ عنوان برنامه با ۷۲۳ ریز برنامه در طول هفته دفاع مقدس امسال و از ۳۰ شهریورماه تا ۶ مهرماه در ۹ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود. 

وی افزود: همچون سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی رژه خودرویی به جای رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه در کشور و کهگیلویه و  بویراحمد برگزار می شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در هفته دفاع مقدس امسال در این استان شامل عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام، سرکشی و تجلیل از جانبازان،  ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا، تجلیل از سربازان نمونه، رونمایی از تولیدات فضای مجازی از قبیل موشن گرافیک، اینفوگرافیک، نرم  افزار اندروید و عکس نوشته، رونمایی از سامانه کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس و برگزاری نشست های بصیرتی در دستگاه های اجرایی و پایگاه های مقاومت بسیج و میزگردهای تلویزیونی در شبکه استانی دنا است. 

سرهنگ آسمند عنوان کرد: فضاسازی محیطی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس روستایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سواد رسانه  ای و مسابقات ورزشی کوهنوردی و پیاده روی، برپایی نمایشگاه تجسمی و مستند اسنادی، برگزاری سرودها و نمایش های خیابانی، شب  شعر و شب خاطره، همایش اسوه های صبر و مقاومت ویژه مادران و همسران شهدا، یادواره شهدای روحانی، همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس و نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس با حضور نویسندگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در طول این هفته در کهگیلویه و بویراحمد است. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha