به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ، غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفتوگویی ، با بیان اینکه گاهی اوقات شاهد اتفاقاتی هستیم که شایسته ایثارگران نیست، بیان کرد: خانواده معظم شهید، جانباز یا آزاده نباید برای پیگیری مطالباتشان ساعتها پشت در اتاق یک مدیر بنشینند بلکه ما باید به دنبال آنها برای خدمتگزاری باشیم. البته ناگفته نماند که در دوره مدیریت قبلی بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات خوبی به جامعه ایثارگری ارائه شده اما نباید در این جایگاه بمانیم و باید به فکر ارتقاء خدمت رسانی باشیم. وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که در حوزههای مختلف به ویژه فرهنگی خدمات خوب و جامعی به جامعه هدف ارائه دهد.
وی افزود: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودهاند عزت و سربلندی ما مرهون و مدیون شهدا و خانوادههای معظم آنان است بر همین اساس ارائه خدمات خوب به جامعه ایثارگری باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی میشود.
دستهبندی نیازهای جامعه هدف
منتظری با تاکید بر اینکه جلب رضایت جامعه هدف برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باید مدنظر باشد، گفت: در دوره مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران باید تمام فعالیتها بر مبنای نیازسنجی از جامعه ایثارگری طراحی و اجرا شود. اگر نیازسنجی از جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران به یک رویه ثابت تبدیل شد با این رویکرد که چه انتظاراتی دارند و خواستههایشان دسته بندی شود، رضایت جامعه هدف محقق میشود که بسیار ارزشمند است. دستهبندی نیازهای جامعه هدف به طراحی برنامهای کاربردی، هدفمند و تاثیرگذار که پاسخکوی نیازهای اصلی آنان باشد، میانجامد. با انجام نیازسنجی مسائل بسیاری از جمله دغدغههای معیشتی و رفاهی جامعه ایثارگری مشخص خواهد شد که بر اساس آن می توان خدمات بهتری ارائه داد.
وی اضافه کرد: با توجه به تجربیاتی که مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند، میتوانند تیم ورزیدهای از کارشناسان را تعیین کنند تا نیازهای جامعه ایثارگری را مشخص کنند. اهمیت این موضوع زمانی نمایان می شود که بدانیم این خانوادهها به شدت محجوب هستند و در بسیاری از اوقات نسبت به بیان نیازهایشان پرهیز میکنند.
توجه به نیازهای جامعه ایثارگری در استانها در دستور کار قرار بگیرد
منتظری اظهار داشت: نکته بعدی توجه به وضعیت جامعه ایثارگری در استانها است. تا امروز هم خدمات خوبی به جامعه ایثارگری در استانها داده شده اما نباید متوقف شود. بنابراین باید سفرهای استانی برای بررسی نیازهای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها در دستور کار دوره جدید مدیریت بنیاد شهید هم قرار گیرید. البته میتوان سازوکاری تعریف کرد که درخواستشان را به صورت سیستماتیک پیگیری کنند تا بدانند نامه آنها در چه مرحلهای قرار دارد. بر همین اساس دسترسی اعضای جامعه ایثارگری با مسئولان در استانها باید آسان شود تا بتوانند به راحتی با مدیر مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند.
نماینده مردم گرگان و آققلا در پایان صحبتهایش گفت: امیدوارم رضایت جامعه هدف در دوران مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران محقق شود و به این موضوع خوشبین هستم. آماده هرگونه همکاری فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم تا در راستای خدمت رسانی بهتر قدم برداریم.
نظر شما