به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی itworldcanada، «یگل تامپسون»، معاون بازاریابی محصول شرکت «بلک بری» در وبینار اخیر پایگاه اینترنتی itworldcanada، گفت: این موقعیت ها در زمان های غیرعادی ایجاد می شوند.
وی افزود: اکثر سازمان ها در صورت شکست یک مرکز داده یا منطقه، دارای برنامه های تداوم کسب و کار هستند، اما موضوع بی سابقه زمانی پیش می آید که همه چیز از دسترس خارج می شود.
در دوران همه گیری کووید-۱۹، سازمان ها مجبور شدند برای جمعیت عظیمی از کارمندانی که هرگز برای کار در خانه آموزش ندیده اند، راه حلی بیابند.
تامپسون گفت: این یک استراتژی دفاعی است، اما مردم در حال حاضر دورکاری را برای بلند مدت در نظر گرفته اند. به تصور من همه چیز به دلیل این رویداد تغییر کرده است.
«برایان روبیسون»، مدیر ارشد بازاریابی محصول در بلک بری اظهار داشت: یکی از چالش های پیش رو این است که بسیاری از سازمان ها لپ تاپ کافی برای توانمندسازی همه کارمندان خود برای دورکاری ندارند.
روبیسون می گوید: بنابراین سازمان ها باید به دستگاه هایی تکیه کنند که متعلق به آنها نیست و سازمان نمی تواند آنها را مدیریت یا به آنها اعتماد کند. همچنین سازمان ها از وقایعی که در شبکه خانگی می گذرد، اطلاعی ندارند.
روبیسون گفت: برای بهره ور بودن در خانه اولین چیزی که مردم به آن احتیاج دارند، دسترسی ایمن به محیط شرکت است؛ به گونه ای که گویی در دفتر کار هستند.
شرکت ها به طور سنتی برای اطمینان به دسترسی های مختلف از VPN ها استفاده می کنند که این موضوع، قابلیت مشاهده همه چیز را در دستگاه شخصی در سیستم شرکتی و بالعکس فراهم می کند.
تامپسون اضافه کرد: حال موضوع حائز اهمیت این است که هنگام استفاده از دستگاهی که مالک آن نیستید، باید به حریم خصوصی کارمندان احترام گذاشت.
پلتفرمی مانند BlackBerry’s Digital Workplace به کاربران اجازه می دهد تا از راه دور از طریق یک محفظه امن، از دستگاه های شخصی خود برای دسترسی به برنامه های شرکت مورد نیاز خود استفاده کنند.
روبیسون توضیح داد: در صورت مدیریت برنامه ها، دیگر نیازی به مدیریت دستگاه ها نیست. تفاوت اساسی این است که شما برنامه ها و داده هایی را کنترل می کنید که می توانند به داخل و خارج از آنها منتقل شوند.
وی افزود: ما اهمیتی نمی دهیم که کاربر در قسمت شخصی دستگاه خود چه می کند. تنها موضوع حائز اهمیت این است که کاربر در بخش تجاری چه کاری انجام می دهد.
روبینسون گفت: اکنون که کارکنان در خانه کار می کنند، افرادی که با آنها تعامل دارند و فرآیندهای کاری نیز تغییر می کنند. زمانی که کارمندان از هم جدا هستند، حتی بیشتر نیز کار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مدیران همچنین متوجه می شوند که افرادی که در خانه کار می کنند می توانند به همان اندازه ای که در اداره کار می کنند، مثمر ثمر باشند.
روبینسون افزود: به تصور من مسئله این نیست که کجا باید کار کنیم. بلکه فکر می کنم باید به واقعیتی برسیم که استعدادهای مناسب را بدون توجه به مکانی که هستند استخدام کنیم.
وی ادامه داد: شرکت ها هم متوجه شده اند که دیگر مجبور نیستند هزینه ای برای تهیه فضاهای اداری گران قیمت بپردازند. این موضوع شبیه تحولی است که تلفن همراه ایجاد کرد.
نظر شما