۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84476586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: پیشنهادی برای باز شدن فرودگاه صنعا دریافت نکرده‌ایم

تهران - ایرنا - معاون وزیر خارجه یمن اخبار منتشر شده مبنی بر پیشنهاد نیروهای ائتلاف برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های یمن، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: مزدوران وابسته به نیروهای ائتلاف شایع می‌کنند که ائتلاف به ما پیشنهاد داده است تا فرودگاه (صنعا) را برای همه کشورهای جهان به جز ایران باز می‌کنیم، اما ما این پیشنهاد را رد کرده‌ایم.  

وی افزود: ما به طور قاطع این شایعه را تکذیب می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه [چنین پیشنهادی] ارائه نشده است.  

معاون وزیر خارجه یمن اضافه کرد: این اتفاق ها در پی تلاش بدبختانه [نیروهای ائتلاف] برای فرار از خشم مردم و تشویش صداهای آزادی خواهان که خواستار پایان محاصره یمن هستند، انجام می‌شود.  

عربستان سعودی بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه این کشور فقیر عربی آغاز و این کشور را از زمین، دریا و هوا محاصره کرد.  

فرودگاه بین المللی صنعاء به دلیل محاصره هوایی عربستان و ائتلاف متجاوز به یمن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسته است. این فرودگاه یکی از راه‌های ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به یمن می باشد که ائتلاف عربی- آمریکایی هدف محاصره خود قرار داد.  

گروهی از مردم صنعا عصر چهارشنبه هفته گذشته با تجمع در برابر فرودگاه بین‌المللی این شهر نسبت به تعطیلی و پیامدهای فاجعه بار این اقدام که از جمله می‌توان از مشکل ارسال کمک‌های بشردوستانه نام برد، دست به اعتراض زدند.  

این معترضان، تمام پیامدهای فاجعه بار تعطیلی فرودگاه صنعا و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن را متوجه ائتلاف سعودی دانستند.  

  «خالد الشریف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا مردادماه گذشته درباره پیامدهای محاصره این فرودگاه گفته بود: ۵۰۰ هزار یمنی که به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند، نیاز دارند برای درمان به خارج از یمن سفر کنند.  

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha