۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۷
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84476754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ بیمار کووید۱۹ در شاهرود بستری هستند

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۷
کد خبر: 84476754
۱۱۰ بیمار کووید۱۹ در شاهرود بستری هستند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اکنون ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه روند نزولی موارد ابتلا به ویروس کرونا از هفته گذشته تاکنون در شهرستان های شاهرود و میامی ادامه دارد، به رسانه ها افزود: آمارها نشان دهنده فعال بودن چرخه انتقال ویروس در جامعه است، شهروندان نباید با عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته  ۴۸ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان شناسایی شدند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

چمن ابراز امیدواری کرد که با بهبود هر چه بهتر اوضاع همه گیری شاهد سلامتی مردم و بازگشت به فضای زندگی عادی، برچیده شدن محدودیت های کسب و کار البته با استمرار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون با سرعت بالایی در این شهرستان انجام می شود، ابراز داشت: تاکنون ۱۵۵ هزار و ۴۳۱ دُز واکسن در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

وی از تلاش بی وقفه کادر حوزه بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و تیپ ۱۰ محرم سپاه قدردانی کرد و افزود: دانش آموزان پایه چهارم دبیرستان، متولد اول مهر ۸۲ تا ۸۳ می توانند برای تزریق واکسن به مانند سایر گروه های هدف با مراجعه به سامانه سلامت ثبت نام کنند.

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۰۷ تن از آنها بستری شدند. اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۱۸۲ تن رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha