۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 3127
کد خبر: 84477170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت دوم در ۷۹۰ هکتار شالیزارهای لاهیجان آغاز شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84477170
کشت دوم در ۷۹۰ هکتار شالیزارهای لاهیجان آغاز شد

لاهیجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از آغاز کشت دوم محصولات کشاورزی در ۷۹۰ هکتار از شالیزارهای این استان خبر داد.

گودرز کمال‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شالیکاران لاهیجانی پس از اتمام برداشت محصول برنج از شالیزارهای خود برای پرورش راتون و کشت دوم سایر محصولات کشاورزی در ۷۹۰ هکتار از اراضی شالیزاری خود، اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه شالیکاران لاهیجان هر سال پس از برداشت برنج در شالیزارهای خود راتون پرورش می دهند، اظهار داشت: حبوبات و سبزیجات از دیگر محصولات کشاورزی است که در کشت دوم تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش های متناسب پیش‌بینی می‌شود که امسال در قالب کشت دوم در ۷۹۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان حدود یکهزار و ۲۸۰ تن محصول به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد ریال تولید شود.

کمال پور خاطر نشان کرد: کشاورزان لاهیجانی برداشت محصولات کشت دوم را بر حسب نوع و تقویم کشت، در بهار سال آینده به پایان می رسانند.

لاهیجان دارای ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار اراضی شالیزاری می باشد که معروف به شهر چای، ابریشم و برنج است و ۱۰ درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش "مرکزی و رودبنه" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha