پیش‌نویس تفاهم‌نامه تخصیص سیم‌کارت دانش‌آموزی آماده است

تهران- ایرنا- رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای برای توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آماده شده و پس از مبادله، امکان تخصیص سیم‌کارت دانش‌آموزی و اینترنت پاک برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، علی باقرزاده در نشست بررسی قابلیت‌ها، چالش‌ها و مسائل شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) اظهار داشت: قرار است کلاس های رسمی در شبکه شاد ایجاد شود، تا کنون یک مورد غیر اخلاقی در این کلاس وجود نداشته است،  حتی مدیر مدرسه هم بدون اجازه معلم نمی‌تواند وارد کلاس شود.

وی روز دوشنبهبه در این نشست که به صورت مجازی انجام شد ادامه داد: برحسب نیاز گروه هایی ایجاد شده است، شایعات هک شدن گروه‌ها صحیح نیست ، آموزش و پرورش به کانال‌های مکمل سیم کارت حقوقی می‌دهد و حق انتقال مالکیت کانال‌ها بسته می شود. این اقدام  تا سطح مدرسه نیز پیش می رود.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: هیچ مدرسه دولتی و غیردولتی حق دریافت هزینه به عنوان ارائه خدمات شبکه شاد را ندارند. 
باقرزاده درباره طرح هدایت (هرتبلت یک کلاس، یک مدرسه) گفت: در این طرح خیرین شناسایی شدند و ۳۲۰ هزار تبلت اهدا شد. همچنین ردیف اعتباری خاص نیز به این منظور تخصیص یافته است.

پوشش ۹۸ درصدی مدرسه تلویزیونی 

باقرزاده از مدرسه تلویزیونی به عنوان اولین راه حل وزارت آموزش و پرورش پس از  شیوع ویروس کرونا برای استمرار آموزش یاد کرد و افزود: دانش‌آموزان نیازمند تعاملات عاطفی هستند، ناگزیر راه حل مناسب تری باید  پیرامون آموزش الکترونیکی و برخط اندیشیده شود تا تعاملات عاطفی نیز همزمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملی نبودن مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد به عنوان محیط اختصاصی مناسب برای دانش‌آموزان تهیه شد.
باقرزاده یادآورشد: شبکه شاد اتصال اجزای مختلف نظام آموزش را فراهم کرد، این شبکه نخ تسبیح گسسته نظام تعلیم و تربیت را  وصل و امکان دسترسی دانش‌آموزان  به محتواهای استاندارد را فراهم کرد. 
وی افزود: شبکه شاد در سال اول به تشکیل کلاس و گروه های رسمی محدود شد اما در سال بعد امکان حضور و غیاب دانش آموزان ، سرویس های اجرای آزمون ، امکان پخش و ارسال پیام تصویری نیز با این اپلیکیش به قابلیت های این شبکه افزوده شد. 
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: میانگین فعالیت ماهانه شاد حدود ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار نفر، فعالیت هفتگی ۱۳ میلیون و ۳۲۹ هزار نفر و فعالیت روزانه ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر ثبت شده است.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد رکورد فعالیت ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر را شکسته است، گفت: این شبکه علاوه بر اینکه روزانه هزاران پخش زنده دارد، ۴۰۳ گیگ بالاترین ثبت را نیز داشته  است، شاد از حیث فراگیری یک اپلیکیشن بزرگ در کشور محسوب می شود.
باقرزاده ادامه  داد: حدود ۹۹.۸ درصد مدیران مدارس یعنی ۱۱۶ هزار نفر در این شبکه احراز هویت شدند، همچنین ۹۸ درصد معلم و  ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش‌آموز نیز احراز شدند که معادل ۸۳ درصد جمعیت دانش‌آموزان می شود.
وی با تاکید بر اینکه در طول یک سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد و ۷۷۸ پیام در شاد مبادله شده است، عنوان کرد: هر نفر ۴ هزار پیام در این شبکه ارسال  کرده  است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: نسخه جدید شبکه شاد فردا ۳۰ شهریورماه رونمایی خواهد شد که بخشی به رابط کاربری و بخشی به زیرساخت‌ها مربوط است.
باقرزاده  ادامه داد: شاد جدید حق تشکیل کلاس به مدیر مدرسه را داده است، هر مدیر مدرسه به هر تعداد می‌تواند کلاس ایجاد کند و معلم آن کلاس را مدیرگروه قرار می‌دهد. 
وی همچنین درباره  بازگشایی مدارس توضیح داد: از اول مهرماه آموزش مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری حضوری است تا پایان مهرماه مدارس کم جمعیت و از آبان ماه مدارس با جمعیت بالاتر بازگشایی خواهند شد.

باقرزاده  گفت:  شبکه شاد پس از بازگشایی مدارس به عنوان یک رسانه آموزشی مکمل مورد استفاده  قرار می گیرد.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: واکسن دانش‌آموزان از سنین بالا به پایین انجام می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha