هنرمندان خراسان شمالی سه قطعه موسیقی مقامی برای شهدا تولید کردند

بجنورد- ایرنا- رییس حوزه هنری خراسان شمالی از تولید سه قطعه موسیقی مقامی توسط هنرمندان استان برای تبیین‌ رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

اکرم صدیقی کلاته روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین قطعه مربوط به شهید مصطفی کریمی نیز توسط  هنرمند موسیقی مقامی ترکمن آنامراد رستگاری تولید شده است.

وی با اشاره به تولید قطعات موسیقی درباره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و رجبعلی محمدزاده با هنرنمایی حسین ولی‌نژاد، گفت: قطعات دیگر موسیقی نیز برای شهیدان محمدعلی صفا، ایرج رستمی، فیروز حمیدی زاده شهید مدافع حرم و دکتر وحید یحیوی(شهید مدافع سلامت)  و محمد ابراهیم باقری از شهدای منا در دست تولید است.

صدیقی کلاته دیدار با هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان و تولید نماهنگ شهید سلیمانی از برنامه‌های حوزه هنری استان برای این هفته دانست و خاطرنشان کرد: انتشار بسته‌های فرهنگی در قالب معرفی هفت شهید شاعر و نقل خاطرات کوتاه از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در فضای مجازی و نصب بخشی از آثار گنجینه هنر انقلاب اسلامی در سطح شهر از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: کتاب بازگشت به مقصد که حاوی خاطرات شهید مهدی وحیدی از شهدای مانه و سملقان به کوشش محمود وضیع نیز در دست چاپ است که بعد از ایام شهادت امام رضا (ع) رونمایی خواهد شد.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha