مشاور فرمانده ناجا: دفاع مقدس، دانشگاهی پرمحتوا از فضایل انسانی بود

مشهد- ایرنا- مشاور عالی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس دانشگاهی پرمحتوا از همه خصایل نیک و پسندیده بود که فضایلی ارزشمند همچون ایثار، شجاعت، عشق، وطن‌پرستی، از خودگذشتگی و صبر را برای همگان به یادگار گذاشته است.

سردار سعید کمیلی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از نیروهای مسلح تایباد که همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس در مزار شهدای این شهر برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تبیین آن بین مردم بویژه نسل جوان، که شاید دوران دفاع مقدس را تنها در قالب چند خاطره دیده و تجسم کرده باشند، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه‌ای نهفته از فضایل مهم اخلاقی و معرفتی است که تبیین آن در این برهه می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن بسیاری از انحرافات دیکته شده غربی به جامعه باشد.

مشاور فرمانده ناجا: دفاع مقدس، دانشگاهی پرمحتوا از فضایل انسانی بود

مشاور عالی فرمانده ناجا گفت: ایثار، شجاعت، عشق به میهن و از خودگذشتگی در مقابل رسیدن به اهداف و آرمان‌های مهم ملی و دینی از جمله اصولی است که توجه به آن مهم  است و اگر امروزه رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران برای زنده نگه‌داشتن اسلام و جامعه اسلامی آن طور که باید و شاید به مردم معرفی نشود، الگوهایی غیرواقعی جایگزین این فداکاری ها و ازخودگذشتگی‌ها خواهد شد.

سردار کمیلی اضافه کرد: سرگذشت شهدا، ایثارگران و جانبازان و رشادت‌هایشان در دوران دفاع مقدس هر کدام مجموعه روایتی برای انتخاب الگویی مناسب در جامعه است که باید در حوزه تبیین و ترویج این رشادت‌ها کار فراوانی صورت گیرد. 

وی به توطئه های شوم دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان این نظام و انقلاب از همان ابتدا در پی رسیدن به اهداف شوم خود بودند تا بتوانند ایران اسلامی را سرکوب و یا تحت سلطه خود درآورند.

وی گفت: دوران دفاع مقدس، کشور ما را در مقابل همه هجمه ها و دسیسه های دشمنان بیمه کرد و ملت ایران اسلامی ثابت کرد که با تکیه بر توان داخلی می تواند به اهداف خود در همه حوزه ها برسد.

سردار کمیلی افزود: امروز همه ما در مقابل خون شهیدان مدیون هستیم و وظیفه داریم در هر پست و مقامی که قرار داریم در قبال ارزشهای دینی و اسلامی پایبند باشیم.

در پایان این مراسم از نیروهای کادر و سربازان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان تایباد تجلیل و مزار شهدای این شهرستان عطرافشانی و غبارروبی شد.

شهرستان مرزی تایباد ۱۲۵ شهید شیعه و اهل سنت تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

مرکز این شهرستان ۱۳۸ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha