پنج هزار دُز واکسن جدید کرونا به مناطق مرزی خراسان شمالی تحویل شد

بجنورد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان خراسان شمالی از تحویل پنج هزار دُز واکسن جدید کرونا در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این واکسن ها بتدریج به افراد تزریق خواهد شد.

رضاعلی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون در این شهرستان مرزی، ۳۲ هزار دُز واکسن کرونا دریافت و ۲۵ هزار دُز آن نیز تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت هدف بالای ۳۰ سال در رازوجرگلان خراسان شمالی واکسینه شده اند، گفت: هم اینک میزان واکسیناسیون در شهرستان از سرعت خوبی برخوردار است به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته یکهزار دُز واکسن تزریق شده است.

یوسفی با اشاره به آغاز واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان از نیمه دوم شهریور، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می شود در زمان مقرر نسبت به تزریق دُز دوم واکسن خود اقدام کنند زیرا که بنابر اعلام کارشناسان این حوزه،  واکسیناسیون هم میزان مرگ و میر و هم طول درمان این بیماری را کاهش می دهد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان های مانه و سملقان، جاجرم فاروج و گرمه در وضعیت زرد و شهرستان راز و جرگلان در وضعیت آبی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha