انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان بیش از هر زمانی ضروری است

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: انتقال فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به جوانان بسیار ضروری است ،باید در این مورد مجموعه نهادها و مبلغان فرهنگی بیش از گذشته همکاری و اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی عصر جمعه در جمع تعدادی از مردم مهریز در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهر  افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس که ایثار و تمامی خوبی‌ها و زیبایی‌ هاست ، کشور و نظام را در مقابل تهدید نرم و توطئه های سوء فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد .

وی با بیان اینکه باید برای گسترش فرهنگ ایثار در جامعه بیش از قبل توسط تمامی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به جد اقدام مناسب صورت گیرد، ادامه داد: رزمندگان اسلام با ایثار جان و روحیه گذشت، فداکاری و مقاومت برای کشور عزت و برای دشمنان ذلت خلق کردند.

این مسئول فرهنگی  در ادامه به فلسفه قیام حضرت امام‌حسین (ع)، تاریخ کربلا و نقش عاشورا در بین امت اسلام و توطئه‌های فرهنگی برای تضعیف دین و ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: باید سیره ائمه هدی (ع)  به خصوص  خامس آل عبا (ع) برای جوانان به نحو مناسب تبیین و منتقل شود.

انتقال فرهنگ عصر دفاع مقدس به جوانان امری حیاتی است

نجم‌الهدی، تحقق امر به معروف و نهی از منکر را یک امر مهم برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و گفت: تحقق این واجب الهی که جزو فلسفه اصلی قیام و نهضت امام‌حسین (ع) است باید به یک فرهنگ مهم و اصلی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: تحقق این امر مهم و واجب الهی که هم‌اکنون کم رنگ است، کار فرهنگی جدی و همگانی می‌طلبد و همه باید برای اجرای اهداف نهضت حسینی وظایف خود را انجام دهند  که انحام آن در جامعه برکت های فراوانی به همراه دارد .

این فعال فرهنگی بیان کرد: باید مردم به خصوص دانش‌آموزان را به دلیل فرصت محرم و صفر با فرهنگ و اهداف امام‌ حسین (ع) در کربلا و عاشورا آشنا کنیم و نظام و انقلاب‌ اسلامی را در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان مصون نگه داریم .

نجم‌الهدی به اهمیت تبیین اهداف انقلاب‌اسلامی بر اساس سیره شهیدان اشاره کرد و از تمامی تلاش‌ها در این حوزه مهم قدردانی کرد و همکاری همگان را برای گسترش فرهنگ معنویت و تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه را خواستار شد.  

در این مراسم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha